פלילי

ולדימיר שטוקול – בחר "טרף קל" ונכשל

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: ולדימיר שטוקול, חסר בית, כבן 20 בעת ביצוע העבירה.

במה הורשע: הורשע במסגרת הסדר הטיעון, בעבירות של ניסיון אונס, מעשה סדום, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה סתם של אישה בת 64.

מועד ההרשעה: שנת 2016

מה הוא עשה:

שטוקול תקף אישה, חסרת בית אף היא, שישנה בחדר המדרגות של חניון "הבימה" בתל אביב. בשעה 03:30 בלילה התעוררה האישה וראתה אותו עומד מולה, ונוגע בעצמו כשהוא מעורטל.
האישה ניסתה להימלט, אך שטוקול תפס אותה בחוזקה והדף אותה. היא החלה לרוץ לעבר המדרגות המובילות אל הקומה התחתונה אך הוא השיג אותה, קרע את בגדיה, הפיל אותה על הרצפה, חסם את פיה, חנק אותה ותקף אותה מינית. שטוקהול ניסה לאנוס את האישה, אך לא הצליח לבצע את זממו, בשל התערבותו של אדם אחר, שישן באותה עת בחניון ושמע את זעקותיה.

האיש התקרב למקום וכשראה את שטוקול תוקף את האישה, ריסס לעברו גז פלפל והבריח אותו. האיש לא ויתר, רדף אחרי שטוקול ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו רוסס שוב גז פלפל לעברו של שטוקול, שתקף את האיש באגרופים והצליח שוב להימלט מן המקום.

שטוקול הודה במיוחס לו וטען כי ביצע את מעשיו כדי להיכנס לכלא. "רציתי להיות עצור" הוא אמר בחקירותו, "הייתי שבור לב באותה תקופה, התעייפתי ברחוב. הדבר היחיד שעלה לי זה בית סוהר". עוד אמר כי "היה לי רע בחיים ורציתי לעשות למישהו רע. רציתי לראות אדם סובל, לזרוק את הסבל שלי על אדם אחר".

העונש שקיבל: 8 שנים ו-8 חודשים מאסר בפועל, 23 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 20,000 שקלים

מדברי השופטים:

  • השופטת דותן, שגזרה את עונשו של שטוקול, יחד עם השופטים מרדכי לוי וירון לוי, ציינה בפסק הדין כי "הנאשם בחר קורבן שלהשקפתו הינו "טרף קל" תוך התעלמות מרצונותיה ותחושותיה… בביצוע עבירות המין והאלימות פגע הנאשם בערכים בסיסים שנועדו להגן על שלמות גופה ונפשה של המתלוננת, כבודה וזכותה לפרטיות. כמו כן נפגעה זכותה לאוטונומיה על גופה ולתחושת הביטחון אשר נגזלו ממנה ביד גסה על ידי הנאשם".
  • "נסיבות ביצוע העבירה הן חמורות" קבעו השופטים, "על אף טענותיו של ב"כ הנאשם כי העבירה בוצעה ללא תכנון מקדים. הנאשם אשר הגיע למקום וראה אישה חסרת מגן החליט לנצל את המצב כדי להגיע לסיפוק מיני… המתלוננת הינה אישה מבוגרת, חסרת בית, אשר ניסתה לברוח מהנאשם ובהמשך התנגדה פיזית למעשיו אך ללא הועיל. הנאשם נהג כלפי המתלוננת באלימות אשר גרמה לה לחבלות ולא חדל מעשיו עד הגעתו של ח.ד. אשר מנע ממנו לבצע את זממו".
  • באשר לטענתו של שטוקול כי הסיבות שהובילו לביצוע העבירה הן מצוקה והרצון להיעצר ולקבל קורת גג, קבעו השופטים כי "טענות אלה אינן עולות בקנה אחד עם תיאור הנסיבות כפי שמפרט הנאשם בתסקיר שירות המבחן, שם מסר שכאשר הבחין באישה חש עוררות מינית ונאבק בה כדי לקיים עמה יחסי מין. עבירה זו אינה עבירה שהנאשם ביצע לצורך הישרדות או במטרה להיתפס ולהיכנס לבית מעצר לקבלת קורת גג" הם הוסיפו, "המעשים בוצעו לצורך סיפוק צרכיו המיניים של הנאשם אשר היה תחת השפעת סמים".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות