פלילי

עמית חכים – מאמן הכושר שפגע בתלמידות

אנס אחד ביום: עמית חכים אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: עמית חכים, מדריך כושר ואומנויות לחימה מהדרום

במה הורשע: עבירות של מעשה מגונה תוך שימוש בכוח והפעלת לחץ, בשני אירועים שונים. הורשע במסגרת הסדר טיעון.

מועד ההרשעה: שנת 2015

מה הוא עשה:
במקרה הראשון, קבע המאמן עמית חכים להיפגש עם נערה בת 16.5 שהתעניינה בתוכנית אימונים שהעביר. הוא אסף אותה ברכבו והם נסעו יחד למועדון הכושר בו עבד. במהלך הנסיעה ובמועדון עצמו ניסה שוב ושוב להגיע איתה למגע מיני תוך שהיא מתנגדת.

בתחילה, בנסיעה, לקח את ידה והניח אותה על איבר מינו, מספר פעמים, כשבכל פעם היא מושכת את ידה חזרה. לאחר מכן, במועדון עצמו, פשט את מכנסיו וניסה שוב. הוא אמר לה "מה את תמיד כזו אנטי", והיא השיבה "מסתבר שכן". הוא ביקש ממנה שתבצע בו מין אוראלי, ניסה לדחוף את אצבעותיו לפיה והיא סירבה והתנגדה.

בהמשך אחז בה בכוח וניסה להפשיט אותה, היא התנגדה ואמרה "לא רוצה" אך לבסוף הוא הצליח. חרף התנגדותה הפיזית והמילולית הוא המשיך להתחכך בה, ולנסות לאלץ אותה לבצע בו מין אוראלי תוך שימוש בכוח, כשהוא אומר לה דברים כמו "פעם הבאה, אני אביא איתי עוד מאמן ואני הולך לזיין אותך עוד הרבה". גם כשאמרה לו שהוא מכאיב לה והוא התעלם.

במקרה השני, הגיע המאמן עמית חכים לביתה של צעירה בשנות ה-20 לחייה, תלמידה שלו בקורס אומנויות לחימה, שלא חשה בטוב. הוא הציע לה למרוח עליה משחה שתסייע בהקלת הכאבים. תוך כדי שמרח עליה את המשחה, ניסה להפשיל את מכנסיה ותחתוניה בכוח. הצעירה שהופתעה ממעשיו משכה את בגדיה חזרה, שאלה אותו מה הוא עושה והבהירה שאינה מעוניינת. הוא אמר לה: "אף אחת לא אומרת לי לא", ולמרות התנגדותה, משך שוב את מכנסיה ותחתוניה עד לברכיה והחל להתחכך בה. הוא המשיך במעשיו בכוח, תוך התעלמות ממנה כשחזרה ואמרה "לא רוצה". עד שהחלה לבכות וביקשה שיעזוב את דירתה, אז הניח לה ועזב.

חכים הורשע בביצוע מעשים מגונים במקום באונס כפי שהיה בכתב האישום המקורי, בעקבות עסקת טיעון.

העונש שקיבל: 52 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר מותנה ופיצוי כל אחת מהמתלוננות בסכום כולל של 130,000 שקלים

מדברי השופטים בתיק עמית חכים:

"מעשיו של הנאשם בשתי המתלוננות הם חמורים, מכוערים ובזויים" קבעו השופטים חני סלוצקי, אלון אינפלד ואריאל חזק. "המעשים נעשו לא רק ב"העדר הסכמה", אלא בניגוד גמור לרצונן של המתלוננות, תוך התעלמות מביטויי התנגדות מובהקים, תוך שימוש בכוח פיזי ובגישה מתנשאת ומשפילה. מדובר בניצול בוטה של כל אחת מהמתלוננות לצורך סיפוק מאוויו המיניים של הנאשם".

"הנאשם ניצל את מעמדו כמדריך ואת אמונת המתלוננות בו, כמו גם את כוח שריריו ואת פער הגילאים בינו לבין המתלוננות, בעוד אחת מהן בת 16 בסך הכל, על מנת לבצע זממו. הנאשם חילל את גופן של המתלוננות וגרם לכל אחת נזק רגשי שאותותיו יישארו עמן ימים רבים. בפועל, מעשיו של הנאשם פגעו בכבודן, בנפשן ובגופן של המתלוננות, כמתואר בתסקירי הנפגעות."

בהתייחסם לאישום השני הוסיפו השופטים כי "המשיך הנאשם במעשיו תוך שימוש בכוח, ותוך התעלמות מהתנגדות בוטה וגלויה. הנאשם, במקרה זה, ביטא את עמדתו המחרידה "אף אחת לא אומרת לי לא". תגובתו זו להתנגדות המתלוננת, מעידה על הלך מחשבתו של הנאשם בעת המעשה. מעשה, שנעשה מתוך מחשבה עבריינית מודעת ורצונית".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות