פלילי

שי ריטברג – אינוס קטינה בעזרת מרמה

אנס אחד ביום: עמית חכים אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: שי ריטברג

במה הורשע: ריבוי עבירות של אינוס במרמה ומעשה מגונה במרמה.

מועד ההרשעה: 09/08/17.

מה הוא עשה:

ריטברג התחזה לסוכנת דוגמניות ושכנע קטינות עמן יצר קשר, שקיום יחסי מין עמו ישפרו את איכות הצילומים עמן. במסגרת סשן צילומים, אליו פיתה ריטברג את הנערות בשקרים, הוא אנס קטינה אחת שוב ושוב וביצע מעשה מגונה באחרת.

ריטברג פנה לנערות בפייסבוק, תוך שהוא מתחזה לסוכנת דוגמניות בשם 'שיר רותם' שעובדת עם גורמי פרסום בארץ ובחו"ל. הוא שפך עליהן מחמאות והבטחות ואמר להן, תחת הדמות הפיקטיבית 'שיר', שצלם מטעמו יצור איתן קשר לצורך צילומי 'בוק'. בהמשך יצר קשר עם הנערות, כשהוא מציג עצמו כצלם שעובד עם 'שיר' וקבע איתן מועד לצילומים.

במקרה הראשון נפגש עם הקטינה ושכנע אותה במהלך הצילומים לקיים עמו יחסי מין בטענה שהיא "אינה אמוציונאלית" מספיק. הוא הסביר לה שעל מנת שהתמונות תצאנה מוצלחות ומלאות רגש עליה להיות "חרמנית" ושהשיטה שתוביל לכך היא באמצעות קיום יחסי מין. במשך כמה שעות, בדירתו וביער סמוך, שכנע אותה שוב ושוב "לזרום", לאפשר לו לגעת בה ולחדור אליה.

נוכח מצג השווא, פעלה הקטינה על פי הנחיותיו, זאת למרות שטענה שהיא סובלת מכאבים ובחלק מהמקרים אף התחננה שיפסיק. בשלב מסויים, היא אף סירבה וביקשה לסיים את הצילומים, אולם ריטברג הורה לה להמשיך והיא נעתרה בשל חששה מפניו.

האירוע עם הקטינה נמשך מספר שעות, בהן אנס אותה שוב ושוב ושוב – שבע פעמים. פעם אחת בהחדרת אצבעותיו לאיבר מינה, ושש פעמים בהחדרת איבר מינו לאיבר מינה.

במקרה אחר, יצר ריטברג קשר עם נערה נוספת וניסה לפעול מולה באותו אופן. הוא קבע להיפגש עמה לצורך צילומים, אך היא הגיעה לפגישה עם כמה מחבריה. ריטברג אמר לחברים שהם לא יוכלו להיות נוכחים במהלך הצילומים שכן נוכחותם מפריעה. הוא החל לצלם אותה, ואמר לה שהתמונות "לא טובות" ולכן עליו לגעת בה. בשלב מסוים נגע ריטברג באיבריה האינטימיים אך היא הדפה אותו ועזבה את המקום.

העונש שקיבל:  6 שנות מאסר, מאסר על תנאי למשך 18 חודשים ופיצוי שתי המתלוננת – 75 אלף שקלים לראשונה ו- 10,000 לשנייה

מדברי השופטים:

  • בפסק הדין אמרו השופטים רות לורך, צבי דותן, ודבורה עטר: "אין מדובר במעידה חד פעמית. מדובר בשני אירועים שונים, במועדים שונים, ובשתי מתלוננות, כאשר בכל אחת מהן ביצע הנאשם מספר מעשים מיניים, שההסכמה להן הושגה במרמה. הנאשם תכנן היטב את מעשיו מראש, וטמן למתלוננות מלכודת מתוחכמת ומניפולטיבית, על מנת לתפוס אותן ברשתו, ולקיים איתן יחסי מין, או מעשים מגונים, בדרך של מרמה".
  • לגבי האירוע הראשון הוסיפו השופטים כי "מדובר בקטינה, בת 17. פער הגילים בינה לבין הנאשם הוא 20 שנה… האירוע עם הקטינה נמשך מספר שעות, כשבכל עת יכול היה הנאשם לעצור ולחדול ממעשיו, אך הוא המשיך ואנס אותה שוב ושוב ושוב, תוך הפיכתה לחפץ חסר כל ערך ורצון עצמי, וחוסר כל חמלה כלפיה… הנאשם המשיך במעשיו גם כשהקטינה התלוננה בפניו, מספר פעמים, כי היא חשה כאבים, ואיננה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין".
  • "באמצעות מצגי שווא ודרכי רמיה, השיג את הסכמתה של הקטינה לקיום יחסי מין מספר רב של פעמים, ובכך ביזה והשפיל אותה, ופגע ביכולתה ליתן אמון בבני אדם. גם אמירותיה הברורות, כי כואב לה, וכי אינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, לא הועילו, ולא מנעו ממנו לחזור ולשכנעה, בכזב, כי יש להמשיך במעשים אלה במטרה להשיג תמונות טובות יותר, כביכול".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות