פלילי

אנס אחד ביום: רפאל יוחייב – כליאה, אונס והתעללות

אנס אחד ביום: אלכסנדר לוז'קין אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: רפאל יוחייב, תושב חיפה, בן 41 בעת הרשעתו

במה הורשע: אינוס בנסיבות מחמירות, מעשה סדום בנסיבות מחמירות, כליאת שווא ופציעה בנסיבות מחמירות

מועד ההרשעה: שנת 2008

מה הוא עשה:

יוחייב תקף צעירה העובדת בזנות שהזמין לביתו, חבט בה בגרזן, אנס אותה, ביצע בה מעשי סדום ולא אפשר לה לעזוב.

הצעירה, בת 23, הגיעה לדירתו במסגרת עיסוקה בזנות. כשנכנסה לדירה, הגיח יוחייב מאחוריה, הכה בראשה בחלק הקהה של גרזן עד זוב דם, קשר את ידיה מאחורי גבה ולאחר מכן אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. אז הכריח אותה לבצע בו מין אוראלי ומעשים נוספים ואנס אותה שוב. לאחר מכן לא אפשר לה לצאת מהדירה והלך אחריה גם לחדר השירותים.

כשש שעות לאחר מכן, חשה הצעירה איום ממשי לחייה, וניסתה להימלט מן הדירה. היא ניצלה הזדמנות, כאשר יוחייב לא שם לב וחמקה החוצה אל מרפסת הדירה, הממוקמת בקומה השלישית, נתלתה על מעקה המרפסת מבחוץ, והתכוונה לקפוץ לקומה שמתחת, אך נפלה למטה, שלוש קומות.

קטין שגר בשכנות שמע את זעקותיה, הגיע למקום וסייע ליוחייב להעלות אותה בחזרה לדירה. לאחר שמצבה התדרדר התקשר יוחייב למד"א והזמין אמבולנס. הצעירה הובהלה לבית החולים ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת.

העונש שקיבל: 15 שנות מאסר, שלוש שנות מאסר על-תנאי ופיצוי הנאנסת ב-30 אלף שקלים.

מדברי השופטים:

  • הרכב השופטים בראשות אב בית הדין אילן שיף, והשופטות חני הורוביץ וצילה קינן, כתבו בפסק הדין כי "מעשיו של הנאשם חמורים מאוד ומצדיקים הפעלת ענישה חמורה ומרתיעה, שיהיה בה כדי לבטא את תחושת הסלידה של החברה ובתי המשפט ממעשים נפשעים כגון אלה… במקרה זה בוצעו העבירות המיניות בנסיבות חמורות, במיוחד כאשר לביצוען מתלווה כליאת שווא, אלימות מסוכנת והטלת אימה מתמשכת וסוטה על המתלוננת.
  • "המתלוננת צעירה, משכילה, שהגיעה ממשפחה נורמטיבית. היא הידרדרה לסמים ומשם לזנות, אך אין בכך כדי להמעיט ולו במעט מחומרת מעשיו של הנאשם, גם גופה של פרוצה איננו הפקר".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות