פלילי

עידן גטהון – תקף מינית ניצולת שואה בת 85

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: עידן גטהון, בן 20 מעפולה

במה הורשע: ניסיון למעשה סדום, מעשה מגונה, תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

תאריך הרשעה: 4/3/2020

מה הוא עשה:

גטהון תקף מינית ניצולת שואה בת 85 וניסה לבצע בה מעשה סדום.

הוא הגיע לבניין בו מתגוררת הקשישה, התנפל עליה מאחור, הסיט את שמלתה ותקף אותה מינית באלימות. הוא הכה אותה בראשה והפילה על הרצפה, ואז הפשיט אותה, התיישב על גבה וניסה לבצע בה מעשה סדום. האישה צעקה לעזרה והוא חסם את פיה בידו, הטיח את ראשה ברצפה והמשיך עד שהגיע לסיפוקו.

לאחר מכן נמלט מן המקום, מותיר את הקשישה על הרצפה כשתחתוניה מופשלים, בוכייה וזועקת לעזרה. שכנתה ששמעה את זעקותיה, הגיעה ומצאה אותה שרועה על הרצפה. זמן קצר לאחר מכן גטהון חזר למקום מצויד באבן, אך השכנה איימה עליו כי תזעיק משטרה, והוא ברח. הקשישה פונתה לבית חולים, שם נקבע כי נגרמו לה חבלות רבות בחלקי גופה השונים.

העונש שקיבל: 15 שנות מאסר בפועל (מתוכן 13 בגין העבירות המפורטות מעלה ועוד שנתיים בגין עבירה נוספת של הכאת אביו), מאסר על תנאי של חמישה חודשים בגין עבירות דומות שביצע בעבר, ופיצוי לקורבן בסך 40 אלף שקלים.

מדברי השופטים:

בהכרעת הדין ציינו אב בית הדין אשר קולה והשופטים דני צרפתי ורננה גלפזי מוקדי כי "מעשיו של הנאשם לוו באלימות ובברוטליות, תוך שהוא מתעלם מתחנוניה של המתלוננת שיחדל ממעשיו. אף שלא היה בכוחה של המתלוננת להתנגד למעשיו וללא כל התגרות מצידה, הכה אותה הנאשם באגרופים בראשה וסתם את פיה באמצעות ידו".

"הנאשם בחר את קורבנו, אישה קשישה בת 85, בעת שיצאה לשאוף אוויר בגינה הצמודה לדירתה… ניצל את היותה לבדה כדי לבצע בה מעשים מיניים קשים. עובדות כתב האישום אינן מלמדות על תכנון מוקדם, יחד עם זאת, משנוכח הנאשם בהזדמנות שנקרתה בדרכו, הוא היה נחוש לבצע את זממו ולא פסק ממעשיו".

בערעור על גזר הדין, שנדחה, קבע הרכב השופטים, י' עמית, ג' קרא וד' מינץ, כי "העונש שהושת על המערער כבד, במיוחד בהינתן גילו הצעיר. ברם, זו נקודת הזכות היחידה העומדת לו. התקיפה המינית שביצע המערער מעוררת חלחלה כשלעצמה" אמרו השופטים "במיוחד בהתחשב בגילה של המתלוננת, שמצאה עצמה חסרת ישע תחת ידיו ותחת גופו של המערער, שצעיר ממנה ב-66 שנה. על הנזק הכבד שנגרם למתלוננת לא נכביר במילים ותסקיר הנפגעת מדבר בעד עצמו. נספר אך שהמתלוננת, שעובר לאירוע הייתה עצמאית לחלוטין, עברה בעקבות התקיפה לדיור מוגן, וסובלת כיום מפוסט-טראומה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות