פלילי

ג'ורג' עלם – אנס את המנקה בביתו

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: ג'ורג' עלם

במה הורשע: אינוס, מעשה מגונה ואיומים

תאריך הרשעה: שנת 2014

מה הוא עשה:

עלם הזמין את המתלוננת, עובדת זרה, לצורך ניקיון דירתו תמורת תשלום. עם כניסתה לדירה נעל את דלת הכניסה, ובעודה מחפשת אחר חומרי הניקוי, משך אותה לכיוון מיטתו, הפשיט אותה בכוח ואנס אותה, תוך שהיא מתחננת כי יחדל ממעשיו. תוך כדי ניסיונותיה להדוף אותו מעליה ולהיאבק בו, איים כי יכה ויהרוג אותה אם תמשיך להתנגד לו.
לאחר שסיים, דרש ממנה לנקות את הדירה ובעת שהדיחה את הכלים, ביצע בה מעשה מגונה נוסף, בניגוד לרצונה.

העונש שקיבל: 5 שנות מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 25,000 ₪.

מדברי השופטים:

  • בהכרעת הדין של הרכב השופטים שרה דותן, שאול שוחט וד"ר דפנה אבניאלי, אמרו השופטים: "אין חולק כי במעשיו המפורטים בכתב האישום פגע הנאשם בערכים חברתיים מוגנים של שמירה על כבוד האדם ושלמות גופו. הנאשם הפשיט את בגדיה של המתלוננת בעל כורחה, איים עליה ובעל אותה ללא הסכמתה. בנסיבות אלו, בהן כבודה של קורבן העבירה נרמס וזכות הבחירה נשללה ממנה, מידת הפגיעה בערכים החברתיים חמורה".
  • השופטת שרה דותן ציינה בדבריה כי "מאמרותיו של הנאשם שהובאו בהכרעת הדין, אין ספק כי הוא רואה בנשים הפיליפיניות נשים מוחלשות וקלות להשגה. לפיכך, ניצל את חולשתה של המתלוננת… הנאשם ניצל את היותה של המתלוננת עובדת זרה אשר הגיעה לארץ לצורכי עבודה, לכן יצא מנקודת הנחה שלא תפנה לרשויות החוק".
  • עוד הוסיפה השופטת וכתבה כי "העובדה כי לא נטל אחריות ולא גילה כל אמפטיה כלפי המתלוננת וסבלה, מלמדת כי לא הבין את הפסול שבמעשיו".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות