פלילי

צבי סלימאן – ניצל חולשה, שיקר ואנס

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: צבי סלימאן, תושב נתניה בן 50

במה הורשע: עבירות של אונס, מעשי סדום, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מעשה מגונה והתחזות לעובד ציבור.

תאריך הרשעה: 04/11/2005

מה הוא עשה: סלימאן התחזה לבכיר במשרד השיכון ובעזרת מצג שיקרי זה, אנס וביצע עבירות נוספות. הוא נהג להסתובב בשוק בנתניה, בתחנה המרכזית ובמקומות נוספים בעיר, ולהציג את עצמו בפני נשים, שזיהה ככאלה הנתונות במצוקה כלכלית, כ"ירון עוז", יושב ראש הועדה העליונה של משרד השיכון. אז הציע להן לקיים עמו יחסי-מין, בתמורה לקבלת דירה ממשרד השיכון. תשע נשים התלוננו שהנאשם הציע להן הצעות מסוג זה. חלקן השיבו בשלילה, וארבע הסכימו, בהנחה כי תזכנה לגמול המובטח.

בין המתלוננות שנעתרו להצעתו – בת 59, מחוסרת דיור הסובלת מניוון שרירים, עליה איים שאם לא תקיים עמו יחסי-מין, ישלול את הזכויות שכבר השיגה במשרד השיכון. תחת האיומים הקשים ובתחושה של העדר ברירה, היא נעתרה לו. במהלך קיום יחסי-המין, אילץ אותה גם לבצע בו מין אוראלי, בניגוד להסכמתה. מתלוננת נוספת, אם חד-הורית לשישה ילדים, הגרה בשכירות, נעתרה גם היא לסאלימן אך ורק בשל זהותו הבדויה והבטחתו המיידית לדירה. היא קיימה עמו יחסי-מין, וגם זאת – רק לאחר שנעל אותה בחדרו משך מספר שעות.

העונש שקיבל: עשר שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי

מדברי השופטים:

  • בהכרעת הדין כתב השופט שלי טימן: "הנאשם ביצע עבירות חמורות, מעוררות שאט-נפש, על-פי מהותן, באשר ניצל מצוקתן של נשים חלשות. הנאשם לא התחשב כלל בנשים שעמדו מולו; אילו עשה כן, וודאי היה מזהה את האומללוּת, הפחד והקריאה הנואשת לעזרה. הנאשם ראה בהן רק אמצעי לסיפוק יצריו המיניים, שכפי הנראה הם חסרי גבולות בזמן, במקום, או בבושה… על-כן ברורה מאליה תחושת ההשפלה הכואבת, מאין-כמוה, שחשו אותן נשים מרומות. הן החליטו בינן לבין עצמן, ובשל מצג המרמה של הנאשם, כי הן מוותרות על טיפת הכבוד העצמי שנותרה להן, כדי לקבל קורת גג בטוחה, לבסוף גילו כי תהום ההשפלה עמוקה עוד יותר".
  • "נכון הדבר, כי הנאשם שלפנינו איננו מאותו זן של רמאים מתוחכמים. הוא אינו מלומד, אינו משכיל ושפתו דלה. יחד עם זאת, גם קורבנותיו הרבים לא השכילו לזהות כי האדם העומד לפניהן אינו מסוגל לכהן במשרה כמו זו שייחס לעצמו, ואפילו אינו יודע קרוא וכתוב; ועובדה זו מלמדת על יכולתו לשכנע ולהשיג את מטרתו… גם התנהגותו האובססיבית שבאה לידי ביטוי בפנייה החוזרת ונשנית לנשים, חוסר השליטה בדחף המיני בכל פעם ששהה ביחידות עם מי מהמתלוננות, ומאמצי השכנוע שהפעיל במפגשים הללו – כל אלו מצביעים כי לנאשם מסוכנות מינית גבוהה, וכי יש להרחיקו מן החברה"
  • יחד עם זאת ציינו השופטים בגזר הדין כי "המקרה שלפנינו איננו נופל לתחום עבירות המין המזעזעות והאכזריות, על פי הפסיקה. הכוונה היא לעבירות שמבוצעות תוך שימוש באלימות קשה או התעללות במשפחה, בקטינים וכיוצא בזה. הנאשם פגע בנשים מבוגרות שהיו מודעות להשלכות המעשים הפיזיים שקיים עימן הנאשם, שאת הסכמתן לקיום יחסי המין עימו, השיג במרמה".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות