פלילי

מייקל יואל – המפלצת שארבה בשיחים

אנס אחד ביום: עמית חכים אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: מייקל יואל

במה הורשע: אינוס בנסיבות מחמירות, ניסיון אינוס בנסיבות מחמירות, מעשה סדום בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות, החזקת סכין ואיומים.

מועד הרשעה: שנת 2015

מה הוא עשה: יואל הורשע ע"פ הודאתו, בגין שלושה אירועים נפרדים, שבוצעו במועדים שונים ובמקומות שונים.

בראשון תקף בחורה בת 21 שהיתה בדרכה לביתה בשעות הערב. בעודו לובש מסכת פנים וכפפות, הגיח מאחוריה, חסם את פיה וגרר אותה בכוח למבנה בטון תוך שהוא נאבק בה עד שאפסו כוחותיה. אז הפשיט אותה, איים עליה שירצח אותה והכריח אותה בכוח לבצע בו מין אוראלי. לאחר מכן עזב הנאשם את המקום כשהיא מותיר את הקורבן חבולה בכפות ידיה מהמאבק עימו, בוכייה ונסערת.

על פי האישום השני, הוא ארב לאישה כבת 28, בעת שרצה ריצה ספורטיבית. הוא הגיח מאחוריה שם ידו על פיה, הורה לה להיות בשקט ואיים עליה באמצעות סכין. אז משך אותה מהשביל, השכיבה בכוח על האדמה, קרע את בגדיה ואנס אותה.

באירוע השלישי, הצליחה הקורבן להילחם ביואל ולמנוע ממנו לבצע בה את זממו. גם כאן, הוא ארב לה בעת שרצה. כשסכין בידו, תפס אותה וגרר אותה בשערותיה לעבר השיחים, תוך שהיא צועקת ונאבקת בו. הוא איים עליה בסכין שידקור אותה אם לא תשתף פעולה. היא המשיכה להיאבק, התישה אותו והצליחה להתקשר בטלפון לחברה. אז עזב אותה, נסערת וחבולה, עם שריטות בפניה וחתכים בידה מהסכין.

העונש שקיבל: 15 שנות מאסר בפועל, שלושה מאסרים על תנאי ופיצוי לכל אחת מהמתלוננות בסכום של 50,000 ש"ח

מדברי השופטים:

  • בקביעת גזר הדין סקר הרכב השופטים רון שפירא, אברהם אליקים ותמר נאות פרי את נסיבות חייו המיוחדות של יואל וכתב: "הנאשם בן 28 נשוי ואב לשלושה ילדים, הצעיר שבהם כבן 4 חודשים והגדול כבן 8 שנים. אני משוכנע כי מאסר לתקופה ממושכת יפגע בילדיו הצעירים ובאשתו. לנאשם אין עבר פלילי ונסיבות חייו קשות מאוד… תחילת דרכו היתה קשה מאוד, הוא ביצע בגיל צעיר מאוד-גיל 11 ניסיונות אובדניים ואף אושפז כבר מגיל 10 למשך שנתיים במרכז הרפואי לבריאות הנפש, הוא איבד את אביו בגיל צעיר, המסגרת המשפחתית לא קבעה לו גבולות ברורים, לאחר מכן הושם במעון נעול למשך מספר שנים שם נפגע מינית על ידי אחד הנערים וחווה אלימות מצד אחרים. הוא נישא לאשתו בשנת 2007 (בהיותו כבן 20), לא גוייס לצבא וחיפש פתרונות תעסוקתיים, בישראל ובקנדה, תוך שהוא שומר על אורח חיים נורמטיבי…"
  • "בנוסף יש לזקוף לזכותו את קבלת האחריות המלאה, מיד לאחר ביצוע העבירה האחרונה הוא הסגיר עצמו למשטרה , הודה במיוחס לו וחסך משלוש המתלוננות את הצורך לבוא ולהעיד ולתאר את החוויות הקשות שחוו, התנהגות שמחייבת לטעמי הקלה משמעותית בעונשו".
  • "נדיר להיתקל בעבריין מין כמו במקרה זה שמתאר בפני שירות המבחן את מעשיו כמעשים כשפלים, רוצה לפגוע בעצמו נוכח תחושה הבושה, מכנה עצמו "מפלצת", מתייחס להשלכות מעשיו על חייהן של הקרבנות, טוען כי הרס את חייהן ומבקש לקבל טיפול וסיוע"
  • "לצד כל האמור לעיל אסור להתעלם מנפגעות העבירה ומהנזק העצום שנגרם להן ולכן אמליץ לחבריי לחייב את הנאשם לפצות את כל אחת מנפגעות העבירה, שנגרמו להן נזקים בגוף ונפש, וגם נזקים כלכליים (בהתחשב בטיפולים אותם הן צפויות לקבל). עוד אזכיר כי הלכה היא כי יכולותיו הכלכליות של העבריין אינן מהוות שיקול בקביעת שיעור הפיצוי ואין בקביעת גובה הפיצוי כדי למנוע מנפגעת העבירה להגיש תביעה לפיצוי על מלוא נזקיה לאחר מכן".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות