פלילי

דוד אביבי, "צייר הוואגינות" – אונס במרמה "לצרכים אמנותיים"

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: דוד אביבי, "צייר הואגינות", בן 56 בעת הרשעתו

במה הורשע: אונס, שלוש עבירות של אונס במרמה, חמש עבירות של מעשה מגונה בנסיבות אונס במרמה וארבע עבירות של מעשה מגונה ללא הסכמה במודליסטיות שהגיעו לדירתו

תאריך הרשעה: 10/10/05

מה הוא עשה: דוד אביבי ביצע את העבירות בחמש נשים שהגיעו אליו לדגמן בעירום לצורך ציוריו. בין היתר נגע בכל איברי גופן ללא הסכמתן, החדיר את אצבעותיו לתוך איברי המין שלהן, נגע, צבט ועיסה את איבריהן האינטימיים, זאת על אף שהביעו אי נוחות או התנגדו במפורש.
בכל אותם המקרים אמר למתלוננות במרמה, כי מעשיו הנם לצורך הציור והם הכרחיים ומקובלים בתחום. הוא הסביר כי החדרת אצבעותיו לאיבר המין הנשי נעשית מהסיבה האמנותית, שהוא צריך לגעת בהן בדרך זו על מנת לקבל את הזווית הנכונה של הציור ועוד.

העונש שקיבל: 6 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי + פיצוי בסך 5000 שקלים לכל אחת מ-5 המתלוננות

מדברי השופטים בתיק דוד אביבי:

"התרשמנו שהאדם מלא בחשיבות עצמית, מניפולטור, ארוגנטי ומתנשא, ודבריו היו רצופים סתירות ותמיהות. איננו מאמינים לאף אחת מטענותיו, ואנו מאמינים כי הוא ביצע את המעשים המיניים שיוחסו לו לסוגיהן, מתוך כוונה לקבל סיפוק או גירוי מיני, ולא בכוונה טהורה ואמיתית לצייר את המתלוננות ולהגשים מטרות אומנותיות. הנאשם נהג באופן משפיל, מזלזל, שחצני ומתנשא כלפי המתלוננות הצעירות. הוא הפך אותן למכשיר לסיפוק יצריו, בשם האומנות שלו הייחודית והמוזרה".

אב בית הדין, השופט שלי טימן: "נדמה לי שניסיוני רב השנים על כס השיפוט לימדני להבחין בין אנשים שאינם מקרינים סימפטיה או כריזמה ובכל זאת דוברים אמת, לבין מי שאינם נראים ונשמעים מהימנים. התרשמתי מאדם חשדן ומניפולטור המחשב את מעשיו מראש, מי שמתבל את דבריו בנופת צופים, אולם עוצר בקושי רב את זעמו ואת המילים הבוטות שהיה פולט בסיטואציה אחרת, ומתחמק ממתן תשובות ישירות וחוזר על 'מנטרות' שיתאימו למצב המשפטי הראוי כפי שמובן על ידו, מתחכם, נעלב ומתרגז ומקרין בוז כלפי סביבתו ואיננו ממצמץ כשהוא אומר דבר שקר מובהק".

"אני האחרון שניתן לייחס לו רצון לפגוע בחופש הביטוי, האמנות והיצירה. לטעמי, זוהי ללא ספק זכות ראשונה במעלה ויש להגן עליה. עם זאת, ככל זכות אחרת היא עשויה לסגת מפני פגיעה בזכויות מהותיות אחרות… חופש הביטוי מסתיים במקום שבו מתחיל ביזויה של האישה, חופש האמנות אינו מצדיק נגיעות בעלות אופי מיני מובהק, חופש היצירה אינו מאפשר מריחת שמן למען הזקרת פטמות או עיצוב איבר המין ובוודאי ובוודאי שלא קיימת שום זכות לחדור לאיבר המין. והכול כמובן אלא אם המעשים נעשים בידיעה ברורה ובהסכמה מלאה של המודל, תוך קבלת רשותה המפורשת מלכתחילה. וללא הסכמה כזו אין הם אלא מעשים פליליים שראוי שמבצעם ייתן עליהם את הדין"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות