פלילי

אנס אחד ביום: אילן שמואל, הנהג של ביבי, אנס קטינות לאורך 20 שנה

אילן שמואל, אנס קטינות ונהג של רה"מ אילן שמואל, אנס קטינות ונהג של רה"מ

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: אילן שמואל, נהגו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו, בן 54 בעת הרשעתו

במה הורשע: אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום בילדות ובנערות

תאריך הרשעה: 13/09/16

מה הוא עשה: במשך 20 שנה, מאז 1986, אנס ותקף מינית 7 קטינות, חלקן בנות משפחתו ואחרות חברות של בנותיו.
באתר "מעריב אונליין" נכתב כי שמואל ביצע את המעשים גם כשבבית נכחו אנשים נוספים, תוך שהוא נועל את החדר בו נמצא עם הקטינה. מכתב האישום עלה כי לא בחל בשום דרך כדי לקיים יחסי מין עם הקורבנות, כולל מתן הסברים לפיהם "היא תהיה מוכנה לימים שבהם תפגוש בגברים אחרים". במקרה אחד, לאחר שקיים יחסי מין עם קטינה, החלה זו לבכות ללא הרף. שמואל ניסה להרגיעה, ביקש ממנה סליחה, הבטיח שמקרה כזה לא יחזור ואמר לה כי לא שלט בעצמו ושאסור לה לספר לאיש על שאירע.

מעבר לכתב האישום האמור, הוגש נגד שמואל כבר בשנת 2011 כתב אישום נוסף, המייחס לו ביצוע עבירות מין חמורות בקטינה בת תשע וחצי בעשרות הזדמנויות שונות בין השנים 2001 ל-2002. חרף כתב האישום החמור, כך עולה, המשיך הנאשם לעבוד במשרד ראש הממשלה לשעבר, עד לחשיפת הפרשה הנוספת.

העונש שקיבל: 27 שנות מאסר בפועל ופיצוי הקורבנות בהיקף כולל של 940 אלף שקלים.

מדברי השופטים:

השופטים רפי כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר כתבו בהכרעת הדין: "עדויות המתלוננות ציירו תמונה שלפיה הנאשם פגע בהן מינית, כל אחת על פי עדותה, בתקופה של כשני עשורים. תמונה שצוירה בפנינו בכאב רב, בעצב, בבכי, בצער ובכנות. בעדותן לא היה ניצוץ של רצון להרע, לפגוע ולתאר אירועים שלא התרחשו. כולן ללא יוצאת מהכלל היו מוותרות על המעמד, לו אך האירועים לא היו מתרחשים. מנגד, נמצא כי לטענת הנאשם בדבר עלילה אין בסיס".

בערעורו של שמואלי על העונש (שנדחה) קבע בית המשפט כי "אין ספק כי על המערער הושת עונש חמור, אך העונש הולם את חומרת המעשים ואת היקפם החריג. עסקינן בהרשעה בעשרות רבות של מעשים מגונים בשבע קטינות, רובן בנות משפחה. המערער אנס שתיים מהן, והורשע גם בעבירה של מעשה סדום ובניסיון למעשה סדום. חלק מהמעשים בוצעו באכזריות תוך שימוש בכוח פיזי". ביהמ"ש ציין כי העונש אינו חורג ממדיניות הענישה הנוהגת במקרים דומים, וכי שמואל לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה באזני המתלוננות, ומשכך אין מקום לרכך את מידת הדין ולהקל בעונשו.

"מעשיו של המערער מזעזעים כל מי שנפש אנוש בריאה בקרבו בשל חומרת עבירות המין, ריבוי הקורבנות, גילן הצעיר, ניצול תמימותן, קירבתן וחיבתן למערער, ועוצמת הפגיעה שנגרמה להן. מזעזע גם סירובו של המערער ליטול אחריות למעשיו אף לאחר שנחשפו, והתעקשותו על כך שקורבנותיו ישחזרו את המעשים שעשה בהן בעדותן בבית המשפט. אכן, זכותו של נאשם לעמוד על חפותו, אך חובתנו אנו לגמול לו כגמולו משהוכחה אשמתו מעבר לכל ספק סביר"

______________________

לצפייה ומתן משוב לשופטים:

כבוד השופט כרמל רפאל

כבוד השופטת שירלי רנר

אין אפשרות למשוב לכבוד השופט בדימוס כרמי מוסק

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות