עו"ד משה שגב

עו"ד משה שגב

"רק במילון המילה 'הצלחה' באה לפני המילה 'עבודה'"

עו"ד משה שגב

"רק במילון המילה 'הצלחה' באה לפני המילה 'עבודה'"

moshesegevlaw@gmail.com

אין לו רגע דל: עו"ד משה שגב כמו שלא הכרתם

שיטת עבודה הדוגלת במקצועיות בשילוב מתן מענה אנושי מסייעים לעו"ד משה שגב לחלץ את לקוחותיו ממשברים כלכליים וזוגיים מורכבים. עם ותק של עשור בתחומי חדלות פירעון ודיני משפחה הוא מנתב את המשרד לפסגה

אל תתנו לשם המחייב להטעות אתכם. לא מדובר בשף המוערך שגב משה אשר על כישורי הקולינריה שלו אין עוררין. זה המקום לעשות כבוד לעו"ד משה שגב, המתמחה בחדלות פירעון ודיני משפחה, ובעליו של משרד משגשג המצליח מדי שנה לסייע למאות לקוחות להתמודד עם מצבים כלכליים וזוגיים מורכבים במיוחד.

בראיון מיוחד עבור OBITER מספר שגב (40, נשוי+3, תושב הרצליה) על "האני מאמין" שלו אשר הולך איתו מאז החל את לימודי המשפטים מזה למעלה מעשור ועד עצם היום הזה. "המשרד הוקם מתוך חזון להעניק שירות אישי המבוסס על שקיפות, הגינות, נחישות, יסודיות ואיכות", כך לדבריו. "כפועל יוצא, הפררוגטיבה הניהולית המנחה אותי בביצוע עבודתי מושתתת על הקפדה מקצועית, מיפוי מדויק של צורכי הלקוח, גמישות מחשבתית ואסטרטגיה דיונית".

עו"ד משה שגב
עו"ד משה שגב

שגב, בעל תואר LLB במשפטים וותק מקצועי של למעלה מעשור, הינו גם בורר ומגשר המוסמך לערוך ייפויי כוח מתמשך מאת משרד המשפטים. בנוסף, הוא מכהן כחבר ועדת חדלות פירעון במחוז תל אביב, דירקטור חיצוני ויו"ר עמותת "אופק" הפועלת לצמצום פערים חברתיים באמצעות העשרת הידע המשפטי".

ספר על תחילת דרכך המשפטית.

"התחלתי את דרכי המקצועית במשרד בן יאיר, וגנר, רזניק ושות'. בתקופה זו כבוד השופט, מרדכי (מוטי) לוי, טרם מונה לשיפוט בבית משפט לענייני משפחה. לאחר מכן ניהלתי את מחלקת הוצאה לפועל בפירמת קליינר, הראל, ארז, וייס ושות'. הייתי יד ימינו של השותף המייסד עו"ד מיכאל קליינר, ח"כ לשעבר ונשיא בית הדין של הליכוד בהווה. במסגרת עבודתי, הייתי אמון על 100 אלף תיקי גבייה במחזור חודשי של 1.5 מיליון שקלים. כמו כן, ניהלתי מאות תיקי ליטיגציה של תאגידים סטטוטוריים ועיריות.

"השכר המתגמל והתפקיד המכובד לא היוו תחליף לרצון האמיתי לגעת באנשים, לשנות תכתיבים חברתיים ולהשפיע. בתוך כך, לאחר סירוב הפירמה להקים מחלקת ייצוג חייבים, נאלצתי ליישר קו עם מצפוני ולהגשים את ייעודי עם משרד עצמאי משלי".

תאר את אופי המשרד שבבעלותך.

"המשרד עוסק בחדלות פירעון ודיני משפחה ומנוהל לפי מחלקות ייעודיות – סניף ראשי בהרצליה (מגדל עזריאלי, מדינת היהודים 89, הרצליה) וסניף מרכז בראשל"צ (בית צרפתי ספייס, נח מוזס 2, ראשל"צ). המשרד חרט על דגלו להעניק לכל לקוח שקט נפשי, ביטחון אישי, וודאות ויציבות. לשם כך, אנו מקפידים על תו איכות במתן השירות ומלווים את הלקוח לאורך כל ההליך.

"אנו מאמינים כי כל תיק הוא עולם ומלואו העוסק בחייו של אדם. לגישתי, לכל לקוח יש שם וכל מקרה הוא מכונן במבחן התוצאה. מסיבה זו, אני דוגל בערכים של שקיפות, הגינות, מקצועיות, אחריות, יסודיות, אסרטיביות ונחישות.

בעזרת שיטת עבודה ייחודית וארגז כלים ייעודיים, אני עוזר ללקוחותיי להיחלץ ממשברים כלכליים/זוגיים ולשכתב את ספר חייהם. הניסיון, הידע המקצועי אשר נרכש במהלך השנים, הזמינות, ההקשבה והאכפתיות, הופכים כל תיק לסיפור הצלחה.

"תהליך העבודה במשרדי מורכב משלושה שלבים מרכזיים: ראשית, הלקוח משיב על שאלון אבחון מקצועי המהווה אבן בוחן למצבו המשפטי ורמת הסיכון הכללית אליה הוא חשוף. לאחר מכן, מבוצע אפיון מקיף ונבחנות דרכי פעולה אפשריות. ובשלב האחרון, מגובשת אסטרטגיה דיונית שממנה נגזרת הטקטיקה המשפטית".

באילו תחומי עיסוק ספציפיים יוצא לך להתמודד ביום-יום?

"בחדלות פירעון, אני מטפל בחובות משקי בית וחובות עסקיים. כלומר, נותן מענה מקיף לשכיר, עצמאי שהוא עסק קטן וכמובן חברה בע"מ. ככלל, חשוב לי להבין כיצד לקוחותיי הסתבכו ולוודא שיש במעשיהם תום לב. האמרה הסטיגמטית ש'כל החייבים נוכלים' אינה נכונה כלל ועיקר לגבי לקוחותיי. משבר כלכלי אינו נובע בהכרח מהתנהלות כלכלית כושלת. קיימים מספר גורמים המחוללים משבר כלכלי שאינם מתמצים באשמה ישירה של החייב. לדוגמא: הליך גירושין כאוב, מחלה קשה, פיטורין, החמרה במצב הביטחוני, קורבן לעוקץ כלכלי, ירידה במכירות ועוד.

"לגבי עסקים, נבחנת האפשרות לשיקום והבראה כלכלית. לשם כך, אני מסתייע באנשי מקצוע משלימים ויועצים מהשורה הראשונה. ככל ואין תוחלת כלכלית, אין מנוס מהליך פירוק.

באשר למחלקת דיני משפחה, יש טעם של ממש לזהות את צורכי הלקוח. אני מטפל בלקוחות המעוניינים להשיג מטרה שיש בצדה הצדק משפטי. איני מייצג לקוחות המעוניינים לנקוט בהליך שכל תכליתו התעמרות בצד שכנגד. דברים אלו מקבלים משנה תוקף כאשר יש קטינים בתמונה העלולים להיפגע מכך. ככלל, אני גם מגשר ועל כן האפשרות ליישב את הסכסוך הזוגי בדרכי נועם תמיד תהא האופציה המועדפת".

מהם העקרונות והערכים שמנחים אותך כעורך דין?

"חשובה לי מאוד האמינות וההגינות. אני נוהג לפעול בשקיפות מתמדת וליידע את הלקוח בכל פעולה משפטית. במצב זה, הלקוח מרגיש שותף לדרך. אוכל להעיד על עצמי כעל עו"ד מקצועי, יסודי, קפדן, יצירתי, אסרטיבי, סובלני ושירותי. איני אדם פורמלי, כך שקוד הלבוש עם הז'קט המחויט מתקבל אצלי בחוסר נוחות. בנוסף, אני סבור שאין תחליף לקשר ישיר עם הלקוח, כך שהטלפון הנייד שלי זמין לכולם|.

ספר על תיק מוצלח בו טיפלת שהצליח להשפיע עליך?

"אני פעיל מאוד בקהילת חולי הסרטן משום שאמי נפטרה מהמחלה. לפני שנתיים נקבעה לי פגישה עם חייבת שנמצאת 20 שנה בהוצאה לפועל. נכנסה למשרדי אישה בשנות ה-60 לחייה המובלת בכיסא גלגלים ומחוברת לבלון חמצן. לאחר בירור קצר, הסתבר שהיא חולת סרטן במצב קשה. תחילה, הרגשתי אי נעימות על טרחתה, שהרי אילו ידעתי מה מצבה אני הייתי נוסע לפגוש אותה בביתה. בכל אופן, היא גוללה סיפור כאוב על עסק משגשג שקרס בעקבות מחלתה. היא ובן זוגה לא עבדו והוציאו כסף רב על טיפולים ותרופות שלא היו ממומנות בסל הבריאות. בעלה נפטר והותיר אותה לבדה עם חובות של 2 מיליון שקלים שתפחו במהלך השנים. הכנסתי אותה להליך פשיטת רגל והיא קיבלה הפטר לאלתר בזמן קצר מאוד. כמובן שהיא לא שילמה כל תשלום. הבשורה המשמחת שהיא הגשימה חלום לטוס לארץ מולדתה, כאשר חברים טובים סייעו במימון הנסיעה המורכבת והיקרה לאור מצבה הבריאותי. אגב, נשארנו בקשר טוב והיא אפילו הוזמנה לחגוג עם משפחתי את סעודת ראש השנה.

"תיק נוסף שזכור לי היטב הוא הליך גירושין קשה בין אשת עסקים לבן הזוג אשר תמך בה כל אותן שנים. ההליך התחיל בטונים צורמים במיוחד, אך הסתיים בגישור לשביעות רצון הצדדים. כחודש לאחר סיום התיק הלקוח הגיע למשרדי והראה לי שני ציורים של בנו אשר צוירו בתקופות זמן שונות. לא צריך להיות מומחה כדי להבחין שמצבו הנפשי של הקטין השתנה לאחר יישוב הסכסוך".

תן איזה טיפ לסטודנטים צעירים למשפטים שחולמים ביום מן הימים לזירה המשפטית?

"העבודה המשפטית שוחקת ותובענית. מטעם זה, יש לבחור תחום התמחות שיניב סיפוק מעבר לתועלת כלכלית. כמו כן, חשוב לנהוג באחריות וזהירות משום שהלקוחות מפקידים בידנו דברים יקרי ערך כגון: נכסיהם, כספם, חירותם ופירוק משפחתם. העצה האחרונה שאוכל להשיא הינה לעבוד באיפוק וחריצות. זכרו כי המקום היחידי שהמילה 'הצלחה' באה לפני המילה 'עבודה' הוא במילון".

ספר משהו שלא יודעים עליך?

"יש לי חיבה יתרה להיסטוריה, בייחוד לסרטים תיעודיים שחור-לבן. מקווה שהשנה אוכל להעמיק את ידיעותיי ולהתחיל לימודי שואה באקדמית גליל מערבי. בנוסף, הרבה לא יודעים שבצעירותי הייתי מדריך סלסה. כיום, הזיקה היחידה שיש לי לסלסה היא לרוטב של הפיצה… ".

מהן השאיפות שלך לטווח הרחוק?

"אין לי כוונה לגדול ולהתעצם. ככלל, הלקוחות מעוניינים בליווי אישי, שירותיות, רגישות, סובלנות ועקביות. נקודת הבידול של משרד קטן היא להעניק את כל הדברים הללו. שווה בנפשך כיצד יתאכזב לקוח המגיע למשרד בעקבות פרסום אגרסיבי ובסוף מגלה שהתיק שלו עובר מיד ליד עד אחרון המתמחים. אאחל לעצמי להמשיך באותה מתכונת מדויקת של עשייה, להעניק שקט נפשי, ביטחון אישי, וודאות ויציבות בחיי לקוחותיי, והכי חשוב – להעניק להם תקווה. כמו כן, אמשיך לתרום מזמני ומרצי למען אוכלוסיות מוחלשות".

moshesegevlaw@gmail.com
נגישות