טכנולוגיה

התכנית של נאס"א: להחריב את תחנת החלל הבינלאומית ב-2031

כדור הארץ מנקודת מבטה של תחנת החלל הבינלאומית

התכניות של נאס"א להטביע את תחנת החלל הבינלאומית (ISS) נחשפו אתמול. זה אמור להתרחש בינואר 2031 והתחנה תוטבע באחד המקומות המרוחקים והנידחים על פני כדור הארץ בדרום האוקיאנוס השקט – מקום המכונה "בית קברות לחלליות" ונקרא גם "נקודת נמו".

תחנת החלל שוקלת 422 אלף קילוגרמים, חלקים ממנה אמורים להישרף באוויר עם החדירה לאטמוספירה אבל מרביתה תוטבע באותו אזור מרוחק באוקיאנוס השקט, שמוגדר כאזור הכי נידח בכדור הארץ ושם כבר "נקברו" מאות טילים ולוויינים.

תחנת החלל הבינלאומית עוצבה בשנות ה-90, שוגרה ב-1998 והיא פועלת ומאוישת מאז נובמבר 2000 והיא הפכה למגדלור וסמל של שיתוף פעולה בינלאומי בין ארה"ב רוסיה ואירופה. התחנה תוכננה במקור לשרוד 15 שנה, אולם יעילותה וחשיבותה לתכנית החלל הובילו להארכת הזמן הזה פי שניים לכדי 30 שנה לפני שתופסק סופית פעילותה והיא תוטבע בים.

נאס"א טוענת כי המומחים הטכניים ערכו בדיקות של החומרים והמבנה שהראו כי התחנה בטוחה לשימוש עד 2030, ועדיין בכל עגינה או יציאה מהתחנה מוסיפה עומס ומתח על התחנה, כאשר בתקופה האחרונה החלו לצוץ בעיות טכניות משניות, כמו למשל דליפות חוזרות של יחידות רוסיות.

העשור הקרוב צפוי להיות תקופת מעבר לפי נאס"א במסגרתה יישלחו יחידות מסחריות לחלל בעשור הקרוב במטרה להקים תחנה מסחרית חדשה בחלל שתהיה בשימוש ובשירות הן עבור נאס"א והאסטרונאאוטים שלה והן עבור תעשיית תיירות החלל המתקדמת, דוגמת טיסות של SpaceX.

בעידן הטיסות המסחריות ישנן תפיסות שונות לגבי תחנות חלל כולל "פארק עסקי" של חברת בלו אוריג'ין ומלון חלל של ויאג'ר. עד היום מעל 600 אנשים טסו לחלל מאז יורי גגרין ערך את טיסת הסולו הראשונה לשם ב-12 באפריל 1961. כ-250 מתוך 600 האנשים האלה ביקרו בתחנת החלל הבינלאומית.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות