טכנולוגיה

רק זה היה חסר לנו: אמוג'י חדש של גבר בהריון

אמרתם גבר בהריון?!?! – מתוך הסרט "ג'וניור" עם ארנולד שוורצנאגר, המספר על גבר בהריון

שפת האימוג'ים הפכה כבר מזמן לחלק משמעותי מדרכי ההתקשרות מהעולם הווירטואלי שלנו. ואימוג'ים חדשים הם ידיעה משמעותית יותר ממרבית הידיעות הפוליטיות הממוחזרות שתראו בימים אלה. חברת אפל בוחנת כעת הוספה של 37 אימוג'ים ו-7 סמיילים חדשים למערכת ההפעלה החדשה שלה לאייפון, iOS 15.4 בגירסת בטא. ההשקה הרשמית צפויה בעדכון הגירסה באביב הקרוב.

אימוג'יז חדש
האימוג'י החדש ומעורר הסערה של גבר בהריון | EMOJIPEDIA, APPLE

מעבר לאימוג'י שתפס את הכותרות ועורר סערה, אבל לפני שנתמקד בו שווה להזכיר כי יש כמה חידושים מעניינים בעולם האימוג'יז – מהזווית שלנו מעניין למצוא אימוג'י של חמסה, כן כן. ומה עוד?  פנים נמסות, נשיכת שפה, פנים עם עיניים פקוחות ויד על הפה, פנים עם פה באלכסון, ידים שמחוות סימן לב עם האצבעות, טרול, אלמוג, לוטוס, בועות ועוד, אבל אימוג'י אחד מבין ה-37 החדשים באייפון הוא זה שעשה את הכותרות – גבר בהריון.

אימוג'יז סמיילי חדשים
אימוג'יז וסמיילים חדשים של אימוג'יפדיה שיתווספו בעדכון גירסה החדשה של אייפון | צילום: EMOJIPEDIA, APPLE

אימוג'יז הם חלק מקוד ה-"יוניקוד", הקוד האחיד של האותיות השונות בכל השפות, שכל המחשבים בעולם פועלים לפיו – אך כל חברה ומערכת הפעלה מחליטות האם להשתמש בו וכיצד לעצב אותו. על האמוג'יז מחליט קונסורציום UNICODE CONSORTIUM, וניתן לראות את כולם ואת גלגוליהם השונים ב"אימוג'יפדיה" שהוא מפעיל.

לפי אימוג'יפדיה, האימוג'י של "הגבר בהריון" (או "אדם בהריון") נועד ליצור הכרה בכך ש"הריון אפשרי גם עבור גברים טרנסג'נדרים ואנשים לא בינאריים". בנוסף הסבירו שם כי יש פרשנות אפשרית נוספת לאימוג'י הזה שבו אדם מחזיק את הבטן, והיא של "אדם עם קיבה מפוצצת אחרי סעודה גדולה". בחייאת.

מעכשיו יש גם אמוג'י ללעשות לב עם האצבעות. שרה נתניהו מדגימה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפחות עכשיו, כשחברים שמאלנים יגידו לכם ש"אין דבר כזה טרלול פרוגרסיבי", תדעו איזה אימוג'י לשלוח להם. ואם אתם מטורללים פרוגרסיביים, תוכלו לענות שזה פשוט גבר שמן מאוד והחברים הימניים שלכם פשוט אובססיביים ללהט"בים.

בכל מקרה, קית ברוני, בכירה באימוג'יפדיה, מסבירה כי "מאז 2019 הספקים עשו מאמצים כבירים כדי להציע אימוג'ים של בני אדם בשלושה וריאנטים מיגדריים – "אחד 'גבר', אחת 'אישה' ועוד 'אדם' לא מוגדר מיגדרית".

ג'יין סולומון הלקסיקוגרפית האחראית של אימוג'יפדיה, הסבירה בפוסט בבלוג שנקרא "מדוע יש אימוג'י של גבר בהריון?" את הצעד מעורר המחלוקת, אבל עבור הימין השמרני העניין הזה מהווה עוד קו אדום אחד שנחצה, ועבורם מדובר בהזיית שוליים מוזרה שחברות הטכנולוגיה מנסות לנרמל עבור הקהל הרחב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות