משפטי

סיפורים מקריית גת: כך הפכה הפגנת מחאה לתביעת דיבה

(למצולמים אין קשר לכתבה)

לבית משפט השלום בקרית גת, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך 100 אלף שקלים, נגד חרדי תושב קריית גת, אשר לטענת התובעת, מנהלת מחלקה בעירייה בדרום הארץ, הגיע לשכונה שלה לפני כשנה למרות מגבלות הקורונה, וקיים מחאה מתחת לביתה ושם כינה אותה ועולים מרוסיה בקריאות גנאי.

על פי התביעה, הנתבע, יצר בחודש דצמבר שעבר, התקהלות של מאות אנשים מתחת לביתה של התובעת בעיר קרית גת, זאת למרות הוראות השעה עקב מגפת הקורונה בדבר איסור התקהלות וכל אותם אנשים התגודדו כאמור מתחת ביתה וסביב חצר הכניסה לבית. התובעת שנאלצה לעבור בין כל האנשים כדי להגיע לביתה, אמרה לנתבע בתמימות, כי כדאי שההתקהלות האסורה אשר נוצרה מחוץ לפתח ביתה תתפזר ושכל הנוכחים יתפזרו. לרגע היא לא חשבה, כך צויין בתביעה, כי הדבר יגרור מצד הנתבע דברי שנאה ושטנה כלפי אוכלוסיה ומגזר שלם של יוצאי ברית המועצות.

מאותו רגע הנתבע, כך נטען, הוציא גם את הטלפון הנייד, צילם, תקף וצעק עליה, בפני כל תושבי השכונה, אנשים אשר מכירים אותה עשרות שנים וכינה אותה במילות גנאי פוגעניות כגון: ״מכשפה״, ״גויה״, "גויה מרוסיה" וכו׳.

"כאשר ההשתלחות הנתבע על התובעת לא פסקה, החלה התובעת בצילום סרטון האירוע אשר אף בו נראה הנתבע מגדף אותה במילים פוגעניות כאשר כל מטרתו היחידה של הנתבע הייתה להשפילה בעיני הבריות ולהפוך אותה למנודה ולבזותה ברבים", נכתב בתביעה, "דבריך אשר נאמרו בכוונה תחילה לפגוע ולהסית כנגד מרשתי בפני כלל שכניה גרמו למשבר חמור בנפשה של מרשתי, היא מסתגרת בביתה, דבר שגורם לה לקבל טיפולים רפואיים בעקבות המקרה. בנוסף, מאותו היום, כל מה שהיא רוצה הוא לעבור מביתה לאחר שהושפלה כל כך על ידך איש דת, אשר מרשה לעצמו לדבר בצורה כל כך פוגענית ולהתפרץ על מרשתי בפני כל אנשי השכונה, ובפרט ילדי השכונה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות