טכנולוגיה

איום טרור הרחפנים הופך למרכזי ומוחשי בכל יום שעובר

הרחפן ששימש לתקיפה באיחוד האמירויות

החל מאתמול (שבת), אם תנסו להטיס רחפן פרטי משלכם בשטחי איחוד האמירויות, אתם צפויים לעמוד לדין על סיכון הביטחון הלאומי. הטסת רחפנים נאסרה בשטחי הנסיכות, כך הודיע משרד הפנים המקומי, שהוסיף כי אישורים חריגים להטסת רחפנים יינתנו רק לעסקים שעורכים צילומים.

הצעד החריף הזה נגד כלי תעופה קטנים מגיע בתגובה לפיגוע הגדול שביצעו המורדים החות'ים מתימן (בני בריתם של האיראנים לציר השיעי) בשבוע שעבר.

כזכור: החות'ים הגדירו את המבצע "סופת תימן", הפעולה הצבאית האיכותית ביותר של המורדים שנלחמים כבר עשור בממשלת תימן שזוכה לתמיכת ממלכה סעודיה והציר הסוני. החות'ים שלחו כטב"מים שתקפו שני יעדים בבירה אבו-דאבי: מתקני נפט ליד נמל ימי באזור התעשייה מוסטפאח ושדה התעופה הבינלאומי באבו דאבי. התקיפות הבעירו מכלי הדלק – הן במתקני הנפט והן בנמל התעופה. דובר החות'ים הזהיר כי "זוהי רק ההתחלה".

במקביל המלחמה נמשכת ואתמול דווח על 82 הרוגים במחוז צעדא בתימן במתקפת נגד שהובילה הקואליציה בראשות סעודיה, שכותשת בתקיפות רבות את יעדי החות'ים בתימן בימים האחרונים. איחוד האמירויות אמנם הסיגה את מרבית כוחות מהעימות, אולם היא ממשיכה לתמוך במיליציות מקומיות על הקרקע שלוחמות בחות'ים.

לפי תקנות ממשלת איחוד האמירויות כבר נאסרה הטסת רחפנים באזורי מגורים וליד שדות תעופה, ובנוסף לכך מטיסי רחפנים נדרשים להחזיק באישור מרשויות התעופה האזרחיות כדי לעשות זאת. כבר שנים מדברים מומחי לחימה ומומחים לטרור על האיום בסכנת הפעלת רחפנים מאוישים בתחמושת ונשק ככלי לחימה מסוכן, המסוגל גם להיות משומש לנשק לא קונבנציונאלי.

בתוך כך, אתמול הופסק משחק ליגה בליגה האנגלית הבכירה בכדורגל, הפרמיירליג, בין ברנטפורד לוולבס, בשל חדירת רחפן פרטי לאיצטדיון. השופט הורה לשחקנים לרדת לחדרי ההלבשה כצעד בטיחותי ובהתאם לתקנות הליגה. רק אחרי 20 דקות והעלאת מסוק משטרתי שווידאו כי הרחפן לא יתקרב שוב לאיצטדיון, חודש המשחק.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות