משפטי

תביעה: אירחו ערבים בביתם וזכו להפגנה וקריאות "בוגד"

כפר תבור

לבית משפט השלום בנצרת הוגשה תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקלים, על ידי שני אנשי צבא לשעבר, המתגוררים בישוב כפר תבור, נגד מספר שכנים, שהחליטו להפגין מול ביתם בעקבות העובדה שהתובעים אירחו חברים ממוצא ערבי. אלה אירגנו התכנסות מול ביתם וקראו להם בין השאר בוגדים.

על פי התביעה, לפני קצת למעלה מחודש, אירחו התובעים חברים, ישראליים, שמוצאם ערבי. הנתבעים סברו כי אחד התובעים עתיד למכור את ביתו לאדם ממוצא ערבי. לכן, התארגנו חיש מהר – ככל הנראה באמצעות קבוצת וואטס-אפ – והגיעו תחילה לשטח הגינה האחורית של בית התובעים מצוידים בדגלי-ישראל והחלו לצעוק בקולי קולות בסמוך לחצר ביתם האחורית של התובעים: "כאן מוכרים ליהודים!… כאן מוכרים ליהודים!"; וגם "בושה!… בושה!".

בשלב מסוים אחד התובעים יצא למרפסת האחורית וצפה במחזה הבלתי נתפס, שבו שכניו צועקים לעברו ולעבר ביתו צעקות מקוממות וחריגות שבסיסן באג׳נדה חשוכה וגזענית.

ככל שנקפו הדקות, אנשים נוספים – ביניהם קטינים – הגיעו למקום וראו במו עיניהם ושמעו בזוג אוזניהם את אמירות הנתבעים, כל אחד לפי חלקו. ושוב, אלו הן אמירות משפילות, מבזות ומסיתות מאין כמותן, כאלו שמשקפות חולי חברתי עמוק וקשה. כשההכפשה שתוארה לא הספיקה לנתבעים, הם בחרו להעביר את ההתכנסות לחזית בית התובעים. כי אז, עוצמת ההתרסה עלתה, ועמה גם תחושות הפחד, האימה והבושה שאחזו בתובעים ובבני ביתם. האימה כאמור, הביאה את התובעים להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל, ולבסוף פוזר האירוע.

חשוב לציין כי בכפר תבור כבר היו בחודש מאי השנה אירועים על רקע מכירת קרקעות לערבים, אך למקרה הזה, בטח לפי כתב התביעה, אין ולו קשר עדיף לעניין ההוא.

עו"ד בן קרפל ציין כי תוך כדי מהלך האירוע, כל אחד מן הנתבעים הפיץ לשון הרע בגנות התובעים בין השאר: "אתה בוגד ואבא שלך בוגד", "הכלבה שלי שמשתינה עליו עכשיו, טומטום, חרא בוגד",  "אתה מתנהג במו היהודים שעזרו…אני לא יודע להגיד לך למי בשואה", "תחזיר את המדים שלך",  "אתם לא יהודים לכו מפה", "רק את הדגל של הBDS- אתה מכיר", "אתה אפס, אתה חתיכת הומו", "חתיכת בן זונה מטומטם", "קצין בצבא הג׳יהאד זה מה שאתה" ועוד כהנה וכהנה אמירות. "הדברים ברורים: התובעים הוצגו כאויבים ובוגדים, כאנשים נחותים, נוראיים ואיומים, שיש להקצות מחמת המיאוס ולנדות מן הקהילה. למען האמת, התנהגות הנתבעים חמורה במיוחד, הואיל והיא מציבה את יתר תושבי כפר תבור בפני שתי ברירות בלבד, או להצטרף לגינוי הגזעני והאלים, ולהיות חלק מעדת המשמיצים והמסיתים, או להתקרא בעצמם בוגדים, ולהסתכן בנידוי מן הקהילה. מדובר בהתנהגות חמורה מאין כמותה, שתוצאותיה הפוטנציאליות פשוט הרסניות", כתב עו"ד קרפל בתביעה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות