משפטי

האריה התובע: דורש מבן כספית 400 אלף שקלים על דיבה

ח"כ אריה דרעי

זה כנראה השבוע של אריה דרעי בבית המשפט. מהצד האחד הוא יצא בזול עם עסקת טיעון בפרשת המסים שלו, וצפוי רק להתפטר מהכנסת ולא להיכנס למאסר או לספוג שוב קלון, ומהצד האחר הוא נלחם על כבודו והגיש לבית משפט השלום בת"א תביעת לשון הרע על סך 400 אלף שקלים נגד העיתונאי בן כספית, שכינה אותו "עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו”.

על פי התביעה, לפני עשרה ימים, פרסם כספית טור במהדורת יום שישי של עיתון “מעריב” תחת הנושא “צבא ההצלה למדינה”, בו דן בקורות החיים ובפועלם של השרים יועז הנדל ומתן כהנא. בתביעה צויין כי הוא גם מצא לנכון להשוות בין ה״מנהיגים” (כלשונו)  לבין דרעי, השר לשעבר יעקב ליצמן ויו״ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני, שניהם מיהדות התורה. את שלושת האחרונים כינה הנתבע באופן זלזלני “דרעי’ז, גפני’ז וליצמנים”. בתוך כך, כתב כלפי התובע את התיאור הבא: ״דרעי, עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו”.

בתביעה צוין כי כספית גם בחר לעשות שימוש במינוח ״עבריין מורשע״, אף שדרעי ריצה את עונשו כבר לפני כמעט 20 שנים ושב מאז לחיים הפוליטיים בישראל, בהתאם ובכפוף לכל דין.

“שימוש במינוח זה בהקשר ההתבטאות הנוראה והמזוויעה של הנתבע, מלמד על כוונה יתרה לפגוע בתובע ולבטח על חוסר תום לב בבואו “לשפוט” באופן פסול ונקלה את “מעשיו”, כביכול, של התובע בהקשר של אסון מירון.

כמו כן, לפי כתב התביעה, אדם סביר הקורא את המילים, עלול לחשוב שהתובע כבר הורשע בעניין אסון מירון. התובע מבקש להדגיש, כי הפושע המקראי נקרא “איש דמים”, ולהורג חפים מפשע יש “דם על הידיים”. כיום שגור הביטוי “דם על הידיים”, טוענים עורכי דינו של דרעי, כאשר דנים בשחרור מחבלים בעסקאות חילופי שבויים, וזאת על מנת לתאר את המחבלים הקשים והנוראים ביותר, אלה שיש להם “דם על הידיים” בשל כך שרצחו והרגו אזרחים ישראליים”.

"על כן, במילותיו של כספית – 'דרעי עבריין מורשע שדמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו',  הוא הוציא דיבה רעה וקשה על התובע וביקש לפגוע בו באופן ברור, בכך שהדביק לו פשע גדול שאין מילים לתארו", נכתב בתביעה, "לא רק שהנתבע הלבין את פניו של התובע, אלא הוא גם “שפט” אותו. שכן בחודשים האחרונים דנה בעניין ועדת חקירה ממלכתית ששומעת עדים מעדים שונים והיא אמורה להכריע בדבר אחריותו של אדם זה אחר לאסון. במילותיו אלה, התערב הנתבע בגסות בהליך משפטי תלוי ועומד, מתוך כוונה ברורה להשפיע שלא כדין על ועדת החקירה”.

טרם הוגש כתב הגנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות