משפטי

זה עד מדינה? חפץ סיפק את הסחורה לכל מי שרצה

ניר חפץ במהלך עדותו בבית המשפט

עדותו של עד המדינה ניר חפץ בתיק 4,000 הסתיימה אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכמו אלו שבאו לפניו לא באמת חידשה מעבר למה שידענו לפני כן. והקולות של הצדדים – אותם הקולות. כל אחד נאחז במה שנח לו וממשיך להיות בטוח בצדקת דרכו המשפטית.

תומכי נתניהו, שטענו מלכתחילה שמדובר בתיק תפור, ממשיכים בזעקותיהם ומראים את הציטוט של חפץ על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא פנה אליו כדי לפעול במשרד התקשורת לטובת אלוביץ'. איך יכול להיות שוחד, הם טוענים במידה לא מבוטלת של צדק אם איש הקשר המרכזי בין המשחד למשוחד מודה שהמשוחד לא נתן לו מעולם הוראה לטפל בענייני המשחד?

מנגד, אלו שמשוכנעים שגודש הראיות הנסיבתיות מספיק בשביל להרשיע את נתניהו בעבירת שוחד, ימשיך בשלו ויציין את הפרטים הבודדים שמסר חפץ שכן מראים שנתניהו התערב. כמו למשל אותו מקרה עליו סיפר חפץ, כשנדרש להעביר מסמך של רשות ההגבלים מאלוביץ' לנתניהו, שבתגובה גרס את המסמך ואמר לעד המדינה לקבוע לו פגישה אישית עם בעלי בזק ו-וואלה.

זה שומט את הקרקע מתחת לאחד הטיעונים המרכזיים של נתניהו, לפיו לא עסק כלל ברגולציה, אומרים אלו שעדיין חושבים שאפשר להרשיעו בשוחד. גם העובדה שבחקירה הנגדית ויתרו סנגוריו של רה"מ לשעבר על האפשרות לחפור בנסיבות הפגישה ובמה שארע מסביבה מצביעה, לדעתם, על כך שנתניהו שיקר וכן עסק ברגולציה, כן נפגש עם אלוביץ' כדי לדון בענייניו העסקיים, ובסופו של דבר חתם על המסמכים שאפשרו לו לעשות את האקזיט הפרטי שלו מ"יס" תמורת מיליארד שקלים, כמה חודשים לפני שהחברה התגלתה כבעלת שווי אפסי ביחס ליום המכירה.

על עניין השוחד ימשיכו תומכי שתי המפלגות להתווכח עד היום שבו תינתן הכרעת הדין (וכנראה גם הרבה אחרי זה), אבל עושה רושם שלפחות בסעיף הפרת האמונים אפשר לסמן כאן וי עבור הפרקליטות. התיאור שלא נסתר כיצד נתניהו לא רק עסק בענייניו העסקיים של אלוביץ' אלא גם נפגש עמו לאחר שזה נתקל בבעיה כלשהי מול הרגולטור, היא הפרת אמונים ברורה.

נתניהו וחפץ בימים טובים יותר | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

וחפץ, כמו חפץ, הצליח לחמוק גם מזה. האיש שעבד שנים עבור שורה של טייקונים ופוליטיקאים, שאיכשהו מצאו את עצמם בסוף על ספסל הנאשמים, יצא גם מפה רק עם כתם קטן. מצד אחד זכה למעמד של עד מדינה שלא רבים זוכים לו, ומצד שני לא סיפק בעדותו אקדח מעשן אמתי אלא הרבה יותר רכילויות על שרה ויאיר נתניהו שלא הועמדו לדין מאשר הנאשם נתניהו עצמו. סחורה מוכרת, שסופרה לעייפה, רק על ידי מספרים אחרים..חוץ מהפגישה ההיא.

עדות חפץ אינה שובר השוויון במשפט הזה. רחוק מכך. השאלה היא העדות על אותה פגישה של ביבי ואלוביץ' באמת שווה את מעמד עד המדינה והפטור שקיבל על כל מעשיו מבחינה משפטית, או שזו למעשה עדות לחולשת התיק בכל הנוגע להאשמה בשוחד?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות