פודקאסטים

"80% מההורים שחושדים שמשהו קורה בגן של ילדם – צודקים"

היא מוכרת בתור 'שומרת הטף', האישה שחרטה על דגלה מלחמה בהתעללות בתינוקות ופעוטות בגני ילדים. במסגרת פעילותה היא מסייעת להורים שחושדים בנורא מכל, ועוזרת להם לחשוף את האמת, מציידת אותם במכשירי הקלטה ותומכת בהם לכל אורך הדרך. היא חשפה כמה אירועים מחרידים והיום היא עומדת בפני שתי תביעות, שהגישו נגדה שתי גננות שאת מעלליהן היא חשפה. הכירו את הדס חכימי. המכונה גם רובין הוד של הפעוטות.

נפגשנו עם חכימי לשיחה מרגשת, כדי לשמוע על פעילותה, על מה מניע אותה, על נקודות המשבר ועל ההתמודדות עם מסע הצלב אליו יצאה. וכן כדי לעזור לה לגייס כסף למימון ההגנה המשפטית מול התביעות שמתנהלות נגדה.

8 מתוך 10 הורים שחושדים – מתגלים כצודקים

כבר כמה שנים מהווה חכימי כתובת להורים שחשים שמשהו לא בסדר בגן של הילד או הילדה שלהם ולא יודעים מה לעשות. היא מדריכה אותם, מסבירה להם את זכויותיהם (כמו העובדה, למשל, ששתילת מכשיר האזנה בתיקו של קטין על ידי האפוטרופוס שלו, לא מוגדרת כהאזנת סתר אסורה, והיא מותרת על פי חוק) ולפעמים מציידת אותם בציוד משלה, אותו רכשה מכספה.

לעיתים היא מקבלת פניות גם מסייעות שנחשפות למעשים איומים, אך מפחדות לפעול בעצמן, ופונות אליה לעזרה. כמו כן פועלת חכימי בעצמה מול רשויות אכיפת החוק, במטרה למגר את התופעה המזעזעת של התעללות בגני ילדים.

חכימי מספרת על כמות בלתי נתפסת של פניות שמגיעות אליה מדי יום ומשתפת בסטטיסטיקה העגומה – לפיה כ- 8 מכל 10 אנשים שפונים אליה, שחושדים שמשהו קורה בגן של ילדיהם, מגלים שחשדותיהם היו מוצדקים. 8 מתוך 10.

בשיחה איתנו שיתפה ברגעי משבר, ברגעים מרגשים, במצבים מתסכלים ובנקודות שממלאות אותה מוטיבציה כל פעם מחדש. ועל איך בכל פעם כשהיא שואלת את עצמה – למה היא צריכה את כל זה, תגיע עוד שיחת טלפון שתזכיר לה בדיוק, שזו השליחות שלה וכמה ערך יש למה שהיא עושה.

ניצחון במשפט יהווה אמירה חזקה לציבור

כעת, כאמור, עומדת חכימי בפני שתי תביעות משפטיות, של שתי גננות, לאחר שחשפה הקלטות בהן הן נשמעות צועקות באגרסיביות על פעוטות. חלק מההקלטות תוכלו לשמוע כאן.

"בזכות תמיכתכם אוכל לממן ייצוג משפטי הולם מול תביעות ההשתקה שמתנהלות נגדי" היא אומרת, "ניצחון במשפטים הללו יהווה אמירה חזקה גם אל מול המטפלות המתעללות שטרם נחשפו, אל מול כל הסייעות שעדות להתעללויות בפעוטונים בהם הן עובדות וחוששות להתלונן, ואל מול ההורים שנקלעו למצב הנורא הזה ומרגישים שהם נלחמים לבד".

לעזרה בהגנה המשפטת של הדס חכימי >>>

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות