מדיני

להכשיר את הפרץ: גנץ משתין מהמקפצה וכולם מוחאים כפיים

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ. עכשיו ברור למה הוא שם

אם היו עוד חסידים שקראו לממשלה הזאת ממשלת השינוי גם אחרי חצי שנה שבה אנחנו רואים שהשינוי היחידי הוא זריקתו של נתניהו מבלפור, הגיע המינוי של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, ושבר גם אותם.

לפני שבירת כל הכללים בשביל מינוי פרץ הסתפקה הקואליציה בכמה מינויים חסרי משמעות של מקורבים, כמו גיסתו של יאיר לפיד בקק"ל, אבל הפעם זו באמת השתנה מהמקפצה. מההתחלה ועד הסוף. התקפלות כוללת לטובת גחמה פוליטית של איש אחד, שמחזיק את כולם בביצים, כי בלעדיו אין ממשלה.

כן, בני גנץ, זה אתה. שר הביטחון הנוכחי שיודע כי 8 המנדטים שלו יכולים לפרק את הממשלה בכל יום נתון ועושה שימוש בכח שלו מול האנשים שהסכימו לקחת אותו למרות הבגידה המחפירה ב-2018.

מה שגרם גנץ לקואליציה עם המינוי של פרץ, זה לא פחות מפיגוע פוליטי, ושלא רואים את הסוף שלו. זה התחיל בביטול החלטת הוועדה למינויים בכירים שפסלה את פרץ מסיבות מוצדקות. הממשלה השברירית השתמשה בזכותה להפוך את ההחלטה ולמנות איש לא מתאים בעליל לבצע את ההנפקה של החברה וחסר ניסיון בכל מה שקשור לתחרות המתעצמת שיש לתעשייה האווירית מחברות ישראליות ואמריקניות רק כדי לרצות שר ביטחון. כן, הפקרת נכס של המדינה בידיים של מי שהוועדה קבעה כי אינו מתאים, רק בשביל שבני הפגוע לא ייעלב.

מילא היה מדובר במינוי ראוי שלא עבר את הוועדה, נגיד כמו של אמי פלמור ליו"ר חברת חשמל, שנפסלה גם, אבל לה לפחות היה רקע כמעט מתאים, רק היה חסר סעיף אחד. אבל כאן הכל הפוך. ויותר גרוע מזה שקוף – פרץ נכנס לשם לא מסיבות מקצועית בעליל אלא כדי להיות "האיש של גנץ". הוא לא מתאים כמעט בשום קריטריון, חוץ מאשר לעשות את דברו של הבוס.

בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ. שיקולים פוליטיים במינוי כה חשוב? | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ומה רוצה הבוס? קודם כל הוא יצטרך לטפל בבעיה המשנית : לדאוג שהמנכ"ל הזמני בועז לוי לא ימשיך בתפקידו. גנץ כמובן תורם את חלקו עם זה שלא מסכים לחתום על המינוי שלו כקבוע. פרץ כמו חייל טוב כבר ימצא את התירוץ מדוע אי אפשר להמשיך לעבוד יחד. חבר של גנץ מהצבא יגיע למלא את מקומו בהמשך.

אחרי זה מגיע הנושא המרכזי – הניסיון לגייס הוועד המפלצתי של התעשייה האווירית שכולל אלפי מצביעים ומאות פעילים לטובת כחול-לבן. במשך שנים הוביל את הוועד ח"כ חיים כץ והוא נחשב לקולות בטוחים עבור הליכוד. אבל כץ פינה את השטח (אל תדאגו, בנו יאיר כץ ירש אותו), וכעת אולי אפשר למשוך אותו לעבר כוחותינו.

ב-ynet פורסם הבוקר שפרץ כבר התחיל לעבוד על העניין, וביומו הראשון בתפקיד ביקר באירוע של בכירי הוועד במלון כרמים בירושלים. בדברים הקצרים שנשא שם הדגיש היו"ר (זה שאמור להוביל הנפקה, כן?) את יחסיו הטובים עם כץ האב. יו"ר הוועד הנוכחי ציין כי פרץ היה זה שדאג להכניס את אביו אל הכנסת. אחוות מאכרים.

עמיר פרץ כיו"ר התעשייה האווירית רע למדינה וטוב לבני גנץ. על זה יסכימו גם הפטריוטים בעיני עצמם שהצביעו בעד הפיכת ההחלטה של הרגולטור בישיבת הממשלה. אז אולי אפשר להסתכל על הגישה הכוללנית שכדי לתחזק כזאת קואליציה מורכבת חייבים לבלוע איזו צפרדע פעם בכמה שבועות. אבל בעוד אצל רע"מ, ימינה, העבודה ומר"צ מרבית הדרישות המורכבות באות כדי לדאוג לקהלים שאותם הן כביכול מייצגות, כאן ברור לכולם שזו פוליטיקה אישית ונמוכה במירעה. ואם גם לזה נותנים שם יד, אז אולי זה שינוי אבל לרעה. ולחשוב שבקושי עברה חצי שנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות