כללי

משאירים את שון בבית – המאבק של אייל פנחס

אייל פנחס הוא אבא כמעט שני עשורים, אבל מסע ההורות שלו שונה ממסע של אבא רגיל. לפני 17 שנה נולדו לאייל תאומים, פגים זעירים, אחד מהם נפטר אחרי זמן קצר בשל זיהום בפגיה, והשני סובל עד היום מנכות, שיתוק מוחין, בשל אותו זיהום.

אייל נמצא היום בעיצומו של מאבק משפטי נגד קופת החולים ובית החולים סורוקה בבאר שבע, שהתרשלו לטענתו וגרמו לנזקים הקשים האלה, במטרה לקבל סיוע כספי שיאפשר לו ולבנו, שון, להתקיים. אנחנו כאן כדי לעזור לו.

בשיחה מרגשת מספר לנו אייל על החיים עם שון, על רגעי הקושי והתסכול, וגם על רגעים של אושר וצחוק. אבא בכל רמ"ח אבריו שהקדיש את חייו לגידול בנו והתמסר לחלוטין לתפקיד.

עם גישה חיובית ומעוררת השראה הוא מבקש את המובן מאליו – שמי שקלקל, ייקח אחריות. שמוסדות המדינה שבהתרשלותם לדבריו גרמו נזק כל כך גדול, יכירו באחריותם ויעזרו לו להעניק לבנו אפשרות להתקיים בכבוד.

זיהום בכובעי צמר

במהלך השיחה פורש בפנינו אייל את השתלשלות האירועים שהובילה לטרגדיה של חייו, כשהוא מתאר התנהלות בעייתית של גורמים רבים לכל אורך הדרך. התנהלות שהובילה בסופו של דבר למות אחד מבניו, ולנכותו של בנו השני. במרכז הסיפור זיהום בפגייה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שנגרם על ידי כובעי צמר.

"מתוקים וקטנטנים הם שכבו שם באינקובטור כשלראשם כובע צמר זעיר שסרגו תורמות של המחלקה" מספר אייל, "הכובע היה אמור לחמם את הראש הקטן עד שיתפתח. איש לא דמיין כמה איומה תהיה התוצאה של חבישתו. בתום שלושה שבועות בפגייה נתגלתה בראשם פטריה אלימה, שהועברה בין הפעוטות על ידי מכונת הכביסה שכובסו בה הכובעים הקטנים, כך הסבירו אז במחלקה"

שני פעוטות מתו מהזיהום — אחד מהם הוא אחיו הזעיר של שון — ושון עצמו לקה בפגיעה מוחית חמורה שהפכה אותו לנכה לכל חייו. שלושה פגים אחרים נפגעו אף הם.

אימו של שון, בת זוגו של אייל, חוותה אחרי האירוע דיכאון קשה ולא יכלה להתמודד עם המצב. היא עזבה את הבית ומאז מתמודד אייל לבד עם גידולו של שון – נער מוגבל בכל תחומי התפקוד, שמרותק לכיסא גלגלים, אינו מדבר ואינו מסוגל לבצע שום פעולה בעצמו.

200,000 ₪ עבור ערעור לעליון

אייל נמצא כיום בעיצומו של מאבק משפטי. הוא הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בת״א בטענה שמצבו הרפואי של שון נובע מרשלנות של קופת החולים ובית החולים. לטענתו קופת החולים התרשלה בזמן ביצוע מעקב ההיריון של אשתו לשעבר ובית החולים סורוקה התרשל בכך שלא דאג לחיטוי כובעי הצמר מהם נדבקו הילדים בזיהום. התביעה נדחתה ובית המשפט קבע שלא התקיימה במקרה זה רשלנות רפואית. כעת מעוניין אייל לערער לבית המשפט העליון, תהליך שכרוך בעלות כספית גבוהה של כ- 200,000 ש"ח ועל כן פונה לציבור הרחב שיסייע לו ויתמוך בו במאבקו, כדי שיוכל להבטיח את עתידו של שון.

לתרומות למאבק של אייל פנחס >>>

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות