כללי

איך אומרים "Fuck him" בכמה עשרות שפות?

נתניהו וטראמפ בימים יפים יותר

מברזיל ועד אינדונזיה, מטורקיה ועד מקסיקו וכמובן גם בארה"ב אירופה ושאר העולם – המתקפה של נשיא ארה"ב הקודם על ראש ממשלת ישראל הקודם, בהתבסס על דברים שאמר טראמפ לברק רביד וספרו החדש, לא עשתה רעש רק בעברית אלא גם בעשרות שפות זרות והגיע לחשיפה של מיליונים רבים.

 

טראמפ נתניהו ברזיל
"שיילך להזד…" – כותרת באתר הברזילאי פודר 360 מתוך כתבה שהתייחסה לדברי נשיא ארה"ב הקודם על ראש ממשלת ישראל האחרון | צילום מסך

 

הביקורת הרבה של טראמפ שחש נבגד מנתניהו, כללה אמירות של הנשיא ה-45 של ארה"ב לפיהן "נתניהו מעולם לא היה מעוניין בשלום עם הפלסטינים", "חשבתי שהפלסטינים בלתי אפשריים לגבי הסכם שלום והישראלים יעשו הכל כדי להשיג שלום וגילית שזה לא נכון" וטענות של טראמפ כי נתניהו תקע לתכנית השלום שלו מקלות בגלגלים עם תכניות סיפוח שטחים, בניית התנחלויות וחוסר כוונה אמיתי להגיע להסדר.

 

טראמפ נתניהו אינדונזיה
ליפוטאן 6 הוא אחד משורה של אתרים אינדונזיים שהדהדו את דברי טראמפ על נתניהו | צילום מסך

 

טראמפ אף החמיא גם לבני גנץ, אז יריבו של נתניהו לראשות ממשלה וכיום שר הביטחון, ואפילו לאבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית שקילל את טראמפ בעברו.

טראמפ נתניהו טורקיה

גם התקשורת בטורקיה עסקה באופן נרחב בדברי טראמפ על נתניהו ועל הפלסטינים ותכנית השלום | צילום מסך מתוך אתר 'רודאו'אלה דברים מדהימים וחשיפה גדולה שעליה ראוי העיתונאי ברק רביד לקרדיט רב. רבדי ראיין את טראמפ באפריל ויולי השנה לכבוד צאת ספרו "השלום של טראמפ – הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון". לא בכל יום עיתונאי ישראלי עורך ראיון וכותב ספר שזוכים לתשומת לב בינלאומי כה רבה ולהדהוד ופמפום בתקשורת הזרה.

טראמפ נתניהו CNN ספרדית

הכותרת מתוך כתבת בגירסה הספרדית של CNN שמיועדת בעיקר לאמריקה הלטינית | צילום מסך

לא רק בארה"ב ובמערב אירופה דברי טראמפ על נתניהו ועל תכנית השלום עשו כותרות, כך גם בתקשורת של המדינה הרביעית הכי מאוכלסת והמדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר – אינדונזיה בעלת 275 מיליון תושבים. גם בתקשורת של ברזיל, המדינה הכי מאוכלסת בדרום אמריקה ומקום שישי בעולם עם 213 מיליון תושבים, נתנו מקום רב לדברי טראמפ, וכך גם במדינות המזרח התיכון ובהם טורקיה קטאר ועוד.

 

טראמפ נתניהו שבדיה
גם התקשורת הסנקדינבית סיקרה בהרחבה את דברי טראמפ – אתרים מדנמרק, נורבגיה ושבדיה העניקו כותרת בולטת לדברי טראמפ ובהם VK השבדי | צילום מסך

 

עדיין איש לא יודע מהן תכניותיו העתידיות של טראמפ, מעבר לכך שהוא עומד להקים רשת חברתית חדשה שתיקרא TRUTH SOCIAL (רשת האמת). השאלה המרכזית שכולם ממתינים בסבלנות לגלות היא האם בכוונתו של האדם הכתום להתמודד שוב בבחירות לנשיאות ב-2024 ובכלל עד כמה הוא מתכוון להישאר מחובר וקשור לזירה הפוליטית בארה"ב.

טראמפ נתניהו קרואטיה
גם במדינות הבלקן לא חסר סיקור של הפרשה. הנה דוגמה מהאתר הקרואטי 'אינדקס' | צילום מסך

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות