משפטי

יאיר נתניהו מתחיל לשלם ריבית על ההתחכמויות שלו

יאיר נתניהו בבית המשפט יאיר נתניהו בבית המשפט

בזמן שאביו מתמודד עם ההאשמות בתיקיו הפליליים ועם עדותו של מקורבו לשעבר, ניר חפץ, שהפך לעד מדינה נגדו, אצל יאיר נתניהו העסקים כרגיל. כלומר, ממשיך להתגושש בבית המשפט באופן לא ענייני, ומשלם על כך.או במקרה שלנו, מקבל פסק דין שמורים לו לשלם.

השבוע היתה זו שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן, שדחתה את בקשת רשות הערעור שהגיש יאיר נתניהו על פסק הדין שמחייב אותו לשלם לעורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי רבע מיליון שקלים.

ואם זה לא מספיק, פסקה לו השופטת 15 אלף שקלים הוצאות משפט, מה שמעמיד את טור החובה של נתניהו ג'וניור במשפט הזה על 350 אלף שקלים.

הסיפור של יאיר נתניהו ואלקלעי הוא אחד המוזרים שהיו פה לאחרונה. נתניהו הכפיש את אלקלעי, לא הגיש כתב הגנה וחויב לשלם את מלוא סכום התביעה. טענתו כי לא קיבל את כתב התביעה לא עזרה לו כדי לקבל ביטול פסק דין.

משם החלה הפארסה. לפני מספר חודשים דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, כוכבה לוי את בקשתו של נתניהו לעכב את פסק הדין, וחייבה אותו לשלם מידית את הפיצוי שנפסק לטובתו של אבי אלקלעי.

נתניהו לא ויתר, החליף משרד עורכי דין והגיש בקשה לתיקון הערעור, אך גם כאן לא קיבל את מבוקשו.

"לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, לא מצאתי סיבה טובה לאפשר את תיקון בקשת רשות הערעור", קבעה השופטת כהן, "חלפת ייצוג אינה סיבה לתיקון כתבי טענות. הבקשה הוגשה בשיהוי ניכר ואף בחלוף למעלה משלושה שבועות מאז שהודיע ב"כ המבקש לב"כ המשיב להגיש תיקון לבקשת רשות הערעור".

וכמו תמיד בתיק הזה הכל חוזר אל כתב התביעה שהגיע או לא הגיע לידיו של נתניהו. "בנסיבות שהסתברו, קיימת חזקה ולפיה דבר הדואר הרשום שנשלח עם אישור מסירה וגם נלקח על ידי בלדר משרד ראש הממשלה שהוסמך לכך מטעמי ביטחון, נמסר כדין", כתבה השופטת.

אחרי שניצח את המשפט בקלות, יצטרך עכשיו אלקלעי לעבור למשימה המורכבת יותר – לגבות מנתניהו את הכסף. בכל מקרה, גם ברמה המשפטית וגם ברמה התקשורתית, כנראה שלא מדובר בסוף הסיפור.

סך כל תביעות הדיבה שעומדות מול יאיר נתניהו עומד על כ-3 מיליון שקלים (אחרי שהגיע לפשרה עם בוגרי קרן וקסנר והוריד מיליון מהחשבון). בין התובעים (שחלקם כבר קיבלו פסק דין) נמצאים שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ניר חפץ, ארגון מולד, דנה כשדי, סתיו שפיר ואחרים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות