כלכלה

משחקי הרעב: מאסק התגרה, ראש תוכנית המזון של האו"ם הגיב

המיליארדר איילון מאסק. לא אוהב את הגבלת הרטווטים

זהו אחד הסיפורים הפיקנטיים שרצו בטוויטר בחודש האחרון ונוגע לפיתרון מצוקת הרעב העולמית. במרכזו עומד, כמו בעוד סיפורים מרכזיים מרתקים בתקופה האחרונה, אילון מאסק, העומד בראש חברת טסלה. מאסק, בעל הון מוערך של כ-300 מיליארד דולר, הוא לא רק אחד משני האנשים העשירים בעולם לצד מייסד אמזון ג'ף בזוס, אלא גם אחד הצייצנים הבכירים והאהובים בעולם עם 64 מיליון עוקבים והרבה ציוצים פופולאריים מרתקים.

הכל החל בראיון של דייויד ביזלי, העומד בראש תכנית המזון העולמית של האו"ם, לרשת CNN ב-26 באוקטובר, בו הוא קרא לעשירי העולם המולטי-מיליארדרים לתרום לתכנית. הכותרת הראשית מאותו ראיון היתה טענתו של ביזלי כי "מספיקים 2% מההון של אילון מאסק כדי לפתור את בעיית הרעב העולמי". שני אחוזים מהונו של מאסק מוערכים ב-6 מיליארד דולר, בזמן שתכנית המזון של האו"ם הצליחה לגייס 8.4 מיליארד דולר בשנת 2020.

בכל מקרה מאסק לא איחר להגיב לטענות של ביזלי והשיב ב-31 באוקטובר בציוץ שזכה ל-339 אלף לייקים ומעל 70 אלף ריטוויטים: "אם תכנית המזון העולמית מסוגלת לתאר בשרשור טוויטר הזה כיצד בדיוק 6 מיליארד דולר יפתרו את מצוקת הרעב העולמית, אמכור מיידית מניה של טסלה ואעשה זאת". מאסק הוסיף בציוץ נלווה כי הוא דורש פירוט פתוח ומלא של החשבונות של תכנית המזון של האו"ם, "כך שהציבור יראה בדיוק כיצד מושקע הכסף הזה".

זה לקח שבועיים אבל ביזלי נענה לאתגר, ושלשום (15 בנובמבר) הגיעה התשובה שלו שנועדה להוכיח כיצד תכנית בעלות כוללת של 6.6 מיליארד דולר יכולה לפתור במידה רבה את מצוקת הרעב העולמי. עכשיו נותר לראות מה תהיה תגובתו של מאסק להצעה והאם הוא מסופק מהתכנית שהוצגה לו ולכולם. ביזלי תייג את מאסק וצייץ: "משבר הרעב הוא בהול, חסר תקדים וניתן למניעה. אילון מסאק, ביקשת תכנית ברורה וספרים פתוחים. הנה היא לפניך. אנחנו מוכנים לדבר איתך ועם כל אדם אחר שהוא רציני בנוגע להצלת חיים".

לפי תכנית המזון העולמית, הגוף מטעם האו"ם שנועד לתת סיוע מזון לנזקקים ברחבי העולם, 6.6 מיליארד דולר הוא סכום שמספיק למנוע מ-42 מיליון בני אדם על פני 43 מדינות לגווע ברעב בשנת 2022. לפי התכנית, נדרשים 3.5 מיליארד דולר כדי לרכוש מזון ולשלח אותו ועוד 2 מיליארד דולר כספי מזומנים ותלושי מזון. 700 מיליון דולר נוספים נועדו ליישם את התכנית במדינות הספציפיות ועוד 400 מיליון דולר נועדו לניהול, בקרה ומעקב של מבצעים אזוריים וגלובליים.

את הפירוט המלא של תכנית המזון העולמית לפתרון מצוקת הרעב העולמית באמצעות תרומות מיליארדרים אתם יכולים לקרוא בלינק הזה

עכשיו נותר לחכות לתשובה של מאסק.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות