כללי

הכל מטומטם: מתנגדי חיסונים ומידע ברשת

כמו רוב מי שמתווכח ברשת בעד ונגד חיסוני הקורונה, אין לי שום השכלה רפואית. עמדתי בעדם נובעת מהבנתי את מה שמתפרסם על הנושא, העובדה שאני בן של אחות שהסבירה לי מגיל צעיר שחיסונים זו ההמצאה האנושית החשובה ביותר – וקריאה מעמיקה בטיעוני הצד שכנגד. כי, כאמור, אין לי השכלה רפואית, אבל יש לי ארבעה עשורים של נסיון בתקשורת, ואני יודע לזהות גניבת דעת כשאני רואה אותה.

ובעברית – אל תנסו לחרטט חרטטן מקצועי.

יש את אלו שכבר לא אכפת להם להיחשב ווירדוז, והם ידברו ברשת – ולמצלמות עיתונאים – בקול רם על סכנות הצ'יפים של -5G ואיך הכל מזימה של האילומיניטי להשתיל לנו כמטריילס באונה הטמפורלית, או משהו.

ויש את המתוחכמים יותר, המעצבנים. אלו שרק שואלים שאלות, אלו שלכאורה הם תבוניים, שעוסקים בנושאים באמת מטרידים – ההסכמים עם פייזר, עד כמה החיסונים בטוחים, מדוע משרד הבריאות לא מתנהג כמו לשכת הבריאות המחוזית בשיבוייגן, מישיגן. הם אלו שמרימים להנחתה לקונספירטורים שמשוכנעים שאכן, פייזר שיחדה את כל העולם כדי להרוויח מלא כסף. בטח מיליון דולר!

וכן, גם אלו מהצד השני, לכאורה, שמבחינתם כדאי לסמן את אלו שלא מחוסנים בכל דרך אפשרית, ואולי לעשות כמו האוסטרים ולהטיל עליהם עוצר כדי שישבו בבית ויחשבו טוב טוב מה הם עשו.

אני מכיר אנשים מכל הקבוצות הללו, והם לא בהכרח טיפשים, או בורים, או לא מבינים. רובם, כלומר רובנו, פשוט מפחדים. או מדחיקים. מה שבטוח, במצב הדברים הנוכחי אין כמעט אפשרת לדיאלוג אמיתי. אנחנו חיים בפרק משולב של תיקים באפלה ומראה שחורה, בהפקה של עלי אקספרס. או בפשטות, הכל, אבל הכל, מטומטם.

לקטעים קודמים של "הכל מטומטם":

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות