אקולוגיה וסביבה

פינגווין הברזל: שחה 3000 ק"מ מאנטארקטיקה לניו זילנד

פינגווין פינגו בניו זילנד פינגו בניו זילנד

פינגווין אנטארקטי שחה כ-3,000 קילומטר על פני מי קרח עד שמצא לעצמו בית חדש בחוף קנטרברי בדרום-מזרח ניו זילנד. הפינגו מסוג 'אדלי' שמכונה פינגו (PINGU) על ידי הניו זילנדים, נמצא כשהוא אבוד ובודד באזור המכונה 'שמטח הציפורים' בדרום מדינת האי באוקיאנוס השקט, דרומית לעיר כרייסטצ'רץ'.

'פינגו' הוא המקרה המתועד השלישי בלבד של הימצאות פינגווין חי מסוג 'אדלי'. הפעם הקודמת שפינגווין מסוג 'אדלי' הגיע לניו זילנד היתה ב-1993 ולפני כן הפעם הראשונה היתה ב-1962. כלומר בערך אחת ל-30 שנה תועדה הגעה של פינגווין בודד כזה שעשה מסלול דומה.

המקרה של פינגו כה נדיר, עד שתחילה התושבים שאיתרו אותו סברו כי מדובר בבובת פינגווין ולא בחיה אמיתית. "תחילת חשבתי שמדובר בבובת צעצוע, ולפתע הוא הזיז את ראשו והבנתי שהוא אמיתי", אמר הארי סינג, תושב מקומי שהלך על החוף עם אשתו, ל-BBC. במשך כשעה שלמה 'פינגו' לא זז, ורק כאשר בכוחות הדלים שנותרו לו הזיז את ראשו, התושבים הזעיקו את שירותי ההצלה שיטפלו בפינגווין התשוש, יזינו אותו ויסייעו לו להשתקם. "חוץ מכך שהוא קצת גווע בערב והיה מאוד מיובש, מצבו היה סביר אז הענקנו לו נוזלים וקצת חטיפי דגים", אמר תומאס סטאקי מהמרכז לשיקום פינגווינים בכרייסטצ'רץ'.

וכיצד הגעתו לניו זילנד קשורה לדאגות האקלים? ובכן, הפיגווינים מהסוג הזה חיים באופן בלעדי באנטארקטיקה ומומחי אקלים טוענים כי הם מודאגים כי 'פינגו' מהווה זימן אזהרה ראשון להשפעת משבר האקלים על נדידת פינגווינים.

פיליפ סדון, פרופ' מאוניברסיטת אוטאגו, הסביר: "אני חושב שאם נתחיל לצפות בהגעת פינגווינים מסוג 'אדלי' על  לבסיס שנתי, נדבר על שינוי שהתרחש באוקיאנוס ועלינו לחקור ולהבין אותו". הוא הסביר כי התחממות המים גורמת לכך שהדגים שפינגווינים ניזונים מהם שוחים יותר במעמקים היכן שהמים קרים יותר, ובכך שרשרת המזון של פינגווינים ה'אדלי' נפגעת, מתאתגרת ובתי הגידול שלהם משתנים..

אוכלוסיית הפינגווינים מסוג אדלי יציבה כרגע. באזורים מסוימים היא מתרחבת והאחרים מצטמצמת ונקווה כולנו שכך זה יישאר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות