טכנולוגיה

החברה הקטנה מאריזונה שמדאיגה את צוקרברג ופייסבוק

מרק צוקרברג כפרזנטור של מטה פי.סי

לפני שבוע (יום חמישי האחרון) הודיעה פייסבוק כי היא משנה את שמה ל-META שתהיה חברת העל של החברה שכוללת את פייסבוק, אינסטגרם, וווצאפ וכו' מסגרת רה-ארגון של ענקית הטכנולוגיה, אולם אתמול (יום ג') התברר כי בכל זאת נותר מכשול אחד משמעותי שעלול לעלות לפייסבוק כסף.

באוגוסט השנה, חודשיים וחצי לפני שינוי השם של פייסבוק, חברת סטארט אפ מאריזונה הגישה בקשה לסימן מסחרי על השם מטא. מטא פי.סי META PC קיבלה אישור ממשרד הפטנטים והסימנים המסחריים להשתמש בשם ואכן כך נקראה החברה שמשתמשת בשם מטא כבר שנה (מנובמבר 2020) והיא עובדת בתחומי מכירת מחשבים, כוננים, מקלדות והתקנים נוספים. פייסבוק הגישה למשרד הפטנטים והסימנים מסחריים בקשה לרשום את החברה תחת השם מטא רק ב-28 באוקטובר, יום חמישי שעבר.

זאק שאט, מייסד הסטארטאפ מאריזונה שטוען לזכויות על השם, טוען כי היה בהלם כשנודע לו על השם החדש שבחרה פייסבוק ואמר בראיון ל-TMZ כי הוא ושותפו ג'ו דארג'ר יהיו "מוכנים לוותר על השם אם מארק צוקרברג ישלם לחברה 20 מיליון דולר".

סימן מסחרי פדרלי מעניק לחברה הגנה חוקית בכל רחבי ארה"ב למותג שלה ומסייע לזהות את מוצריה ושירותיה. יחד עם זאת, המשמעות אינה בהכרח כי החברה תוכל לשלוט על מילה ספציפית ותוכל למנוע מאחרים להשתמש בה. כלומר, אם פייסבוק קיבלה אישור להיקרא מטא, זה לא אומר שיש לה בעלות על המילה שתמנע מחברה בתעשיה אחרת להשתמש בה. ולכן השאלה המרכזית היא מה יאמר בית המשפט, אם העניין יגיע לתביעה מסודרת – האם הוא יקבע שחברת מטא פי.סי ופייסבוק נמצאת באותה תעשיה?

לפי מומחים משפטיים, יתכן מאוד כי בית משפט יקבל שמדובר בשני עסקים שונים ותעשיות שונות, עם כל הכבוד לחברת הטכנולוגיה הקטנטנה מאריזונה היא לא באמת מתחרה בענקית הטכנולוגיה ולא מציעה אותם שירותים. מצד שני עדיין שתיהן חברות טכנולוגיה.

עניין נוסף שעשוי לעזור לפייסבוק הוא העובדה שבקשת האישור לסימן המסחרי של מאט פי.סי עדיין לא אושררה באופן סופי ועוד נמצאת בהליך אישור, אבל כאמור היא הקדימה את פייסבוק ביותר מחודשיים בבקשה לרשום את שמה החדש.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות