כללי

משחקים אותה נפגעים: הבמאי דיבר לא יפה והוזז מתפקידו

תיאטרון הבימה. שמח מאחורי הקלעים

התיאטרון מספק לנו שלל דרמות, אך הפעם מדובר בדרמה שהתרחשה מאחורי הקלעים של התיאטרון הלאומי "הבימה", בין השחקנים לבין הבמאי אורי פסטר.

כפי שפורסם לראשונה על ידי רן בוקר באתר ynet שחקני ההצגה "אללה כרים" שנכתבה על ידי פסטר ומיועדת לעלות על הבמה בחג המחזמר, התלוננו בפני יו"ר ועד השחקנים על התנהגות לא הולמת מצידו של הבמאי. גורמים סיפרו ל-YNET כי התנהלותו של פסטר גבלה בפגיעה אישית ובצורה בוטה.

זו אולי הפעם הראשונה שבה נפסקות חזרות להצגה תוך ימים ספורים בלבד. השחקנים לא הסכימו לקבל עליהם את התנהגותו של פסטר. "יש דברים שהיום אי אפשר לקבל והשחקנים יודעים מה הם מוכנים לספוג ומה לא. לא מדברים ככה בתיאטרון, אלה התנהגויות של פעם".

פסטר הינו במאי תיאטרון ותיק המוכר בעיקר בזכות בימוי הצגות ילדים, ביניהן "פיטר פן", "הכל אגדה" ו"הקוסם". בשנת 2013, יזם פסטר את "חג המחזמר " והיה למנהלו האמנותי, מתוך מטרה לקדם יצירת מחזות-זמר עבריים מקוריים.

פסטר, אמר ל-YNET בתגובה לדברים: "למרות בקשתי לא לביים את 'אללה כרים' פרי עטי למול ההכנות לחג המחזמר שבניהולי האמנותי, הציעו בהבימה שבכל זאת ננסה לשלב את ההצגה בפסטיבל למחזאות ישראלית. אני קיבלתי להקת שחקנים מוכשרת מאוד אבל גם עסוקה מאוד במקביל בהרבה הפקות, ושיבושי לוח הזמנים – גם שלהם וגם שלי – יצרו מצב שביקשתי להשתחרר מבימוי ההצגה ואני שמח מאוד על כניסתה של הבמאית לילך סגל, ומשוכנע שגם השחקנים וגם יו"ר ועד השחקנים יהיו גאים בתוצאה. אני מצטער שבעקבות הלו"ז הלחוץ של להקת השחקנים אל מול הלו"ז הלחוץ שלנו בחג המחזמר קרה לא פעם שחטאנו מול חוקי העבודה".

מתיאטרון הבימה נמסר: "המחזה 'אללה כרים', פרי עטו של אורי פסטר, יעלה בפסטיבל למחזאות מקורית בבימויה של לילך סגל. פסטר ימשיך לכהן כמנהל האמנותי של חג המחזמר המקורי, שייפתח בדצמבר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות