משפטי

העד והשד: מה קורה לתיק של הפרקליטות נגד טלגראס?

מקים טלגראס, עמוס סילבר

מה קורה עם אחד מתיקי הדגל של המשטרה והפרקליטות – המשפט נגד מנהלי טלגראס, ובראשם מקים הארגון עמוס דב סילבר, שעושה רושם שמתעכב אולי בדרך לקריסה.

אתמול (ב') הותר לפרסום כי עדותו של עד המדינה המכונה א', שהיה בכיר בארגון והפך לסוכן סמוי אחרי שנתפס על ידי המשטרה בחשד לגידול קנאביס בביתו, מוטלת בפסק גדול, לאחר שבחודש שעבר ניסה לשים קץ לחייו.

הפרקליטות כבר ביקשה לדחות את עדותו, שאמורה היתה להתחיל בעוד כשבועיים, וכרגע לא ברור אם יש לה בכלל עם מה להתחיל.

א' (47) הוא למעשה העוגן והיסודות של התיק הזה. כמעט כל העדויות המפלילות שיש בידי התביעה מקורן בחודשים שבהם תיפקד כסוכן סמוי, הקליט ותיעד את הפעילויות של הארגון בהן לקח חלק וסיפר על מקרים אחרים שאירעו בעבר.

כמו כן, הוא היה זה שפיתה את סילבר להגיע ל"חתונה" באוקראינה, שם הצליחה משטרת ישראל לשים עליו את ידיה.

הפרסומים והקריסה הנפשית

אלא שמאז המעצר חלו שינויים במצבו של עד המדינה. לפי ההסכם, הוא היה אמור לקבל מחילה על כל העבירות הפליליות שעבר וכמו כן לזכות לשכר של כ-250 אלף שקלים תמורת עדותו. כל זאת בהתניה כי לא ישוב לעסוק בפלילים.

אבל א' כנראה לא הצליח להתאפק, ועל פי דיווחים שונים, במיוחד במגזין "קנאביס" שמלווה את הפרשה מקרוב ומזווית מאוד ספציפית, דיווח בחודשים האחרונים כי עבר מספר עבירות פליליות חמורות לכאורה, ושבפרקליטות ובמשטרה שוקלים האם להמשיך את ההסכם עמו והאם להעמידו לדין.

בין היתר פורסם כי א' מכר סמים בשעה שהיה סוכן סמוי, מה שנאסר עליו בהסכם, וכמו כן הועלו טענות לגבי עבירות מין ולגבי גניבת ביטקוין בשווי 100 אלף דולר מהמשטרה.

בעקבות הפרסומים הללו ככל הנראה חל שינוי במצבו הנפשי של א', שהחליט לפני מספר שבועות לשים קץ לחייו, עם בליעת כדורים. למזלו הוא היה תחת מעקב צמוד של המשטרה, ולאחר שלא ענה לשיחות ולא יצר קשר, הוקפצו כוחות אל ביתו. השוטרים מיהרו לקחת את א' לבית החולים וחייו ניצלו, אך על פי מה שהותר לפרסום אתמול הוא עדיין במצב קשה בבית החולים.

בפרקליטות כמובן טוענים כי התיק שלהם מבוסס הרבה מעבר לעדותו של א', אבל יותר משנתיים וחצי אחרי המעצר ויותר משנתיים אחרי הגשת כתב האישום, עוד לא הוצגה ראיה.

האישומים: ניהול ארגון פשיעה

סילבר ועוד 27 נאשמים, עומדים לדין בעקבות הקמת והפעלת רשת טלגראס, שסיפקה למשתמשים את האפשרות להשיג סמים ברשת. מעבר לאישומים הברורים כמו סחר בסמים תיווך לסחר בסמים, עומדים מול סילבר וחבריו גם סעיפים כמו ניהול ארגון פשיעה, סחיטה ואיומים, שיכולים לשלוח אותם לשנים רבות בכלא.

"ניסיון ההתאבדות של עד המדינה הוא נדבך נוסף בשרשרת כשלים ומחדלים שהראו במהלך חקירת הפרשה. עד המדינה והראיות שהוא מביא אתו הם מרכיב משמעותי בראיות התביעה וכעת המדינה צריכה לשקול היטב את המשך ההליכים בתיק".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות