מדיני

יאללה גל חמישי, העיקר שפוטין מרוצה

פוטין ובנט בפגישתם בסוצ'י

ברוכים הבאים לישראל,

החלמתם מקורונה? התחסנתם? פייזר או מודרנה, בבקשה? אה, ספוטניק, הישן הוא החדש? ספוטניק V?  זה שלא קיבל את אישור האיחוד האירופאי או ארגון הבריאות העולמי? אין בעיה, וולקאם טו יזרעאל, אתם מוזמנים להפיץ את הנגיפים שלכם כמה שרק תרצו העיקר שפוטין יהיה מרוצה.

כה עשה בנט. ממש כפי שעשה לפניו בנימין נתניהו. כמה חזק ונהדר הוא פוטין. מלך מלכי המלכים. והיתה הארץ תוהו ובוהו וקורונה על פני תהום.

בשעה שאנחנו, אזרחי המדינה, פשוטים שכמותנו, רצים או מחויבים (תלוי את מי שאולים) לקבל את המנה השלישית כדי שנוכל לצפות בסרט או לאכול במסעדה, שערי מדינת ישראל יפתחו ממש בימים הקרובים לכל מי שיחפוץ בכך, גם לאלו שקיבלנו את החיסון ספוטניק V הנהדר, שאפילו מתהדר בעמודי פייסבוק וטוויטר משלו. מתי פגשתם בפעם האחרונה חיסון שעושה לעצמו כל כך הרבה סושיאל?

מה נסגר בין פוטין לבנט שלא היה ידוע לנו מראש? כולנו הצלחנו לנחש מבעוד מועד שהפגישה הלבבית הזאת בין השניים תוליד כניסה של תיירים מרוסיה, שרמת חסינותם למגיפה עם חיסון הספוטניק מוטלת בפסק. שמישהו יגלה באיזו דרך מצליח ראש הממשלה הרוסי לפזר את קסמו וכוחו ולשבות את מנהיג עם ישראל, ולרגע אחד, להשכיח ממנו את בריאות הציבור ואת זרועותיו הארוכות של התו הירוק, שלא מאפשרות לאדם שלא התחסן בשלישית ללכת לאכול בחוץ?

לא נשכח את הגל השלישי

רק לפני מספר שבועות אמרה פרופ' גליה רהב כי לו זה היה תלוי בה, שדה התעופה בן גוריון היה נשאר סגור ושומם. יצקצקו המצקצקים, אבל כולנו יודעים שהווריאנטים החדשים של הקורונה מגיעים לכאן בטיסה ישירה מחו"ל. חוסר הקפדה על מי נכנס ובעיות באכיפת מבודדים החוזרים מחו"ל היו הסיבה לכך שהגענו אל הגל השלישי, על אף העובדה שהלכנו להתחסן. מה עושים? מתחסנים שוב. היידה פייזר, אנחנו מושיטים את הזרוע ומפשילים את השרוול. שלושה ימים של חום וכאבים, אבל היי – מה לא נעשה למען הבריאות?

מדינת ישראל נמצאת היום בשליטה על הקורונה. הכל פתוח. הילדים בגנים ובבתי הספר. אפשר ללכת לחוגים ואפשר גם לאכול במסעדה וליהנות בחתונה. אנחנו, אזרחי המדינה, היינו באמת טובים -רובנו עשו כמעט כל מה שהממשלה אמרה לנו, ועכשיו היא הולכת לחרב את זה עם פתיחת גבולות המדינה באופן חופשי לכל מי שממש חייב להגיע לכאן כדי לנפוש.

עושה רושם שהחיסון הרוסי, ספוטניק, וזה שבא אחריו, ספוטניק V ואפילו ספוטניק לייט (באמת), לא ממש מצליח להביא את הקורונה לירידה ברוסיה הרחוקה שמתמודדת כעת עם גל תחלואה מאסיבי נוסף.

מנכ"ל משרד הבריאות  פרופ' נחמן אש, אמר בדיוק לפני שבוע שהוא לא סומך על החיסון הרוסי, ולא ממליץ לאף אחד להתחסן בו, "באופן אישי לא הייתי מתחסן בספוטניק 5 ואני לא ממליץ לאף אחד לעשות את זה".

אז מה נהייה בנט?

שנתחיל להתכונן לסגר הבא?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות