משפטי

מיכל רנד לא הגיעה לדיון, חויבה לשלם חצי מיליון שקלים לצופית גרנט

צופית גרנט. רצתה להתפשר, רנד לא השאירה ברירה

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, שרה דותן, דחתה את בקשת הערעור של מיכל רנד לביטול פסק דין, לתשלום חצי מיליון שקלים, שניתן נגדה בהיעדר הגנה, בתביעה אותה הגישה גרנט בגין פרסומי לשון הרע.

השופטת שקיבלה את טענות בא כוחה של גרנט, עו"ד בן קרפל, והורתה לרנד לשלם לגרנט עוד 7,500 שקלים הוצאות משפט.

בחודש דצמבר האחרון, הגישה גרנט, בת זוגו של שולי רנד, תביעה בסכום של כחצי מיליון שקלים נגד גרושתו מיכל רנד, זאת בגין פרסום לשון הרע של לא פחות מ-20 פרסומים שונים נגדה. משלא הוגש כתב הגנה, ניתן פסק הדין מושא הבקשה, לפיו חויבה רנד לשלם לגרנט את כל סכום התביעה.

כעבור מספר חודשים, הגישה רנד לבית משפט השלום בהרצליה, בקשה דחופה לביטול פסק הדין בהיעדר הגנה, ולמתן אורכה להגשת כתב הגנה. אלא שגם לדיון שהתקיים בנושא לא התייצבה רנד. רנד אפילו לא הגישה בקשה לדחיית הדיון ואסמכתאות התומכות בטענה, לפיה היא מנועה מלהתייצב בשל מצב בריאותה והמצב הביטחוני.

בדיון שהתקיים בבית המשפט, הצליחו עורכי הדין להגיע להסכמה כי פסק הדין יבוטל בכפוף לתשלום הוצאות בסך 15,000 שקלים לגרנט, הסרה של כל הפרסומים נשוא כתב התביעה ועוד צוין כי ככל שלא תינתן הודעה מטעם רנד, כי היא מאשרת את המתווה המוסכם, תינתן על ידי בית המשפט החלטה על סמך החומר שלפניו. בסיכומו של דבר, רנד חזרה בה מההסכם ואמרה כי אינה יכולה להסכים למתווה המוצע, ביחס למחיקת הפרסומים מאחר שהפרסומים הינם פרסומי אמת, ולפיכך, יש לה הגנה בפני התביעה.

לאחר דחיית בקשתה, פנתה רנד לבקשת ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם השופטת דותן דחתה את בקשתה וציינה כי התנהלותה של רנד מפריכה את טענתה כי אי הגשת כתב הגנה לא נעשתה מתוך זלזול או התעלמות מההליך המשפטי. כמו כן ציינה השופטת דותן כי הטענות של רנד בבקשה הינן סתמיות ותמוהות כאשר המדובר בבקשה שאינה כוללת התייחסות לתנאי העיקרי, סיכויי ההגנה.

"אשר לפרסומים עצמם, הטענה לפיה הדברים נכתבו מ"דם ליבה" של המבקשת על סמך מידע שנמסר לה על ידי מכרים, אינה מצדיקה עשרות פרסומים קשים שעל פניהם, עלולים להשפיל את המשיבה בעיני הבריות ולעשותה מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם", כתבה השופטת דותן והוסיפה: "אין מנוס מלקבוע כי המערערת חוטאת בחוסר תום לב דיוני ומהותי, אשר נראה כי כל מטרתו היא השארת אותם דברי בלע (הפרסומים) באוויר העולם, יהא אשר יהא מחירה. המערערת נוהגת בהליך כרצונה, הן לעניין הייצוג, ברצותה מיוצגת וברצותה לא מיוצגת ואין ידה משגת לייצוג, וכן בעניין כיבוד הסכמות, או לכל הפחות הגעה לדיונים בעניינה, התנהלות המהווה שימוש לרעה בהליכי משפט".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות