טכנולוגיה

ספין תקשורתי בתזמון מושלם: פייסבוק תשנה את שמה

פייסבוק לאן?

פצצה של ממש בעולם התקשורת והטכנולוגיה. הלילה פורסם באתר הטכנולוגיה THE VERGE כי פייסבוק מתכוונת לשנות את שמה, וזה אמור לקרות כבר ביום חמישי הבא, ב-28 באוקטובר ליתר דיוק, במסגרת ועידת CONNECT השנתית של החברה. יתכן כי ההדלפה המוקדמת אף תזרז את המהלך שיתרחש כבר בימים הקרובים.

בדומה לגוגל שמותגה מחדש ב-2015 תחת ארגון הגג אלפאבית שכולל את שאר שירותי החברה, ובדומה לסנאפצ'אט שהפכה ב-2016 לסנאפ והחלה לקרוא לעצמה "חברת מצלמה", כך צפוי להיות כעת עם פייסבוק שיהפוך לאחד המוצרים לצד אינסטגרם, ווצאפ, אוקולוס ועוד שירותים תחת ארגון גג. מטעם דוברות פייסבוק סרבו להגיב לפרסום.

הסיבה הרשמית לצעד הדרמטי היא הרצון של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, לתת לחברה מיתוג מחדש, לבנות מחדש את ארגון החברה ולהפוך אותה מזוהה כחברת 'מטאברס' METAVERSE (האינטרנט העתידי), וכבר לא רק כ"רשת חברתית", מושג שקיבל יותר ויותר קונוטציות שליליות בעת האחרונה.

ואכן, פייסבוק סובלת ממשבר תדמיתי קשה בתקופה האחרונה במסגרת תפקודה כרשת חברתית. הביקורות כלפיה, כלפי אופן פעילותה וההשלכות של צעדיה, רק הולכות ומתחזקות כשלכולם ברור כי מדובר במפלצת בעלת כוח אדיר. כזכור, עובדת החברה לשעבר פרנסס האוגן יצאה נגד הנהלת פייסבוק לפני מספר שבועות, הדליפה לתקשורת אלפי מסמכים של החברה ואף העידה בפני הסנאט בטענות שפייסבוק פוגעת בטובת הציבור למען רווחים כלכליים.

בנוסף, בפייסבוק חוששים מהתגברות התביעות נגדה מצד מדינות וארגונים גדולים ברחבי העולם, כולל איום של רגולטורים לפרק את החברה שפועלת כמונופול בעל עוצמה ייחודית בלי תחרות ממשית. ואם זה לא מספיק, אתמול פורסם כאן על הפאניקה הגדולה בהנהלת פייסבוק לנוכח סדרת תחקירי ענק שצפויים להתפרסם נגדה בתקשורת האמריקאית. ועוד לא הזכרנו את התקלה הגדולה שהביאה לקריסת פייסבוק ואינסטגרם למשך שעות ארוכות לפני מספר שבועות וגרם לכך שפייסבוק גנזה את תכנית להקים אינסטגרם לילדים אחרי ביקורת ציבורית נרחבת.
והצרות לא עוצרות: היום (יום ד') פורסם ב'ניו יורק טיימס' כי הרולגטור במחוז קולומביה (הבירה וושינגטון) יוסיף את צוקרברג לרשימת הנתבעים בתביעה הנוגעת לפרטיות מידע.

אז מה יהיה השם החדש של החברה?

צוקרברג התייחס לאחרונה לשאיפות של פייסבוק להפוך לחברת מטאברס (העתיד של האינטרנט, שכולל מציאות וירטואלית ומציאות רבודה). לפי תוכניותיו של צוקרברג, משתמשי פייסבוק יוכלו להשתמש ביישומים שמכילים תלת-ממד והמחשת מציאות, כאשר בחברה מועסקים כבר מעל 10,000 עובדים שמפתחים מוצרים לטובת דור המטאברס (למשל: משקפי מציאות רבודה). רק לפני שלושה ימים  הודיעה פייסבוק כי תשכור את שירותיהם של עוד 10,000 עובדים למען המטרה.

בסופו של יום, צוקרברג רוצה המשיך להיות מזוהה כחלוץ טכנולוגי וכמי שאחרי שבנה את עידן ה"מטאברס", שאמור להיות הדבר הטכנולוגי הגדול הבא, לפי תפיסתו. אולי פשוט להיות חלוץ "רשתות חברתיות" בימינו זה כבר מיתוג שנוי במחלוקת.

בכל מקרה, למרות הפרסום הסנסציוני של THE VERGE  הסוד הגדול – מה יהיה השם החדש של פייסבוק – עדיין לא נחשף ונחשב לסוד ברמת סיווג הגבוהה ביותר בחברה. ויש כבר שוק הימורים כיצד תיקרא החברה החדשה. אחת הסברות היא משהו שקשור לאופק (HORIZON), אבל כולנו נאלץ להמתין בסבלנות עוד כמה ימים לחשיפה הגדולה של צוקרברג ונאמניו.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות