פלילי

ברהאנה אטקלטה – איים בסכין ואנס אישה נכה

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

שם: ברהאנה אטקלטה, אזרח סודן, בן 24 בעת הרשעתו.

במה הורשע: התפרצות לבית מגורים בכוונה לבצע פשע, אונס ומעשה סדום באיומי נשק קר בנסיבות מחמירות, ביצוע מעשה מגונה בנסיבות מחמירות, שוד תוך שימוש באלימות והדחה בנסיבות מחמירות. באישום הנוגע לאירוע אחר הורשע בתקיפה, איומים והטרידה מינית.

מועד ההרשעה: שנת 2014

מה הוא עשה:

אטקלטה הורשע בגין שני מקרים שהמוטיב הדומיננטי בהם עבירות מין ואלימות כלפי שתי מתלוננות בשני אירועים נפרדים.

באירוע הראשון הטריד מינית אישה בסמוך לביתה בתל אביב, ותיאר בפניה מה הוא מעוניין לעשות בה ובגופה. כשניסתה לברוח ממנו השליך לעברה אבן ורדף אחריה כשקרש גדול בידיו.

באירוע השני והחמור מבין השניים, שהתרחש כארבעה חודשים לאחר האירוע הראשון, הוא פרץ לביתה של אישה, נכה הנזקקת לסיוע בקביים להליכה ומתגוררת בגפה, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום, תוך שהוא מאיים עליה בסכינים. בהמשך, שדד ממנה כסף תוך איומים ברצח ובאלימות ולאחר מכן, כשהוא אוחז בסכין, איים לפגוע בה אם תתלונן על מעשיו.

העונש שקיבל: 19 שנות מאסר בפועל, 5 שנים מאסר על תנאי, פיצוי למתלוננת בסך 3,000 ש"ח

מדברי השופטים:

  • בעת גזירת עונשו של אטקלטה כתבו השופטים נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן-יוסף כי "עולים וצפים מאליהם הערכים החברתיים שנרמסו באכזריות ובברוטאליות על-ידי הנאשם עד כדי סדיזם של ממש, ובהיעדר כל אמפתיה, חמלה ורגש אנושי לאדם באשר הוא אדם. גם נכותה הקשה של המתלוננת ותחינותיה לא עצרו מבעדו לבצע את מעשיו השפלים תוך איומים בסכין על חייה אם לא תיענה לו.
  • "הנאשם ניצל באורח ציני ואכזרי את נכותה של המתלוננת" ציינו השופטים, "הפילהּ ארצה תוך ניצול נכותה, גררהּ למיטה ושם אנסהּ וביצע בה מעשים מגונים ומעשה סדום כאשר היא חסרת אונים משל הייתה בובה על חוט או חפץ המיועד לרצות את מאוויו האפלים…
  • "נופך חומרה נוסף על מעשי המין והאלימות שביצע הנאשם במתלוננת, ככל שניתן עוד להחמיר בזוועה ובפחד שהטיל הנאשם במתלוננת, הינם מעשי ההתפרצות והשוד לדירתה – מבצרה, פגיעה שאינה רק ברכושה, אלא מהווה ביטוי נוסף לפגיעה בביטחונה, באושיות חייה. אלו לוו כאמור באיום בסכין על חייה".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות