עולם

בחסות החקיקה בפלורידה: טראמפ דורש את הטוויטר שלו מיד

החשבון המושעה של טראמפ

"התובע דונלד ג'יי טראמפ פונה בכבוד לבית המשפט להוצאת צו מניעה ראשונה, המורה בין היתר על הנתבעת טוויטר בע"מ וכל הגומרים הפועלים בשיתוף עם הנתבעת, להחזיר את הגישה של התובע לפלאטפורמות המדיה החברתית של הנתבעת".

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב הקודם עתר שלשום (יום שישי) לבית משפט בפלורידה והגיש בקשה לצו מניעה, שיאפשר את החזרת חשבון הטוויטר שלו באופן מיידי, כך פורסם ב'וושינגטון פוסט' שלשום.  טראמפ דורש מבית המשפט כי חשבון הטוויטר שלו ישוב לפעול בזמן שמשפטו נגד הרשת החברתית מתנהל בבית המשפט ומדגיש בתביעה עד כמה טוויטר הפכה לכלי תקשורת מרכזי בעידן שלנו.

העתירה טוענת כי השעיית החשבון של טראמפ לזמן בלתי מוגבל מפלאטפורמה של ענקית טכנולוגיה כה גדולה ומרכזית היא שוות ערך לצנזורה וסתימת פיות. "מידת הכוח והשליטה של טוויטר על השיח הפוליטי במדינה היא חסרת תקדים היסטורי בממדיו ומהווה סכנה גדולה לוויכוח דמוקרטי פתוח".

פרשנים משפטיים מסבירים כי טראמפ מנסה לנצל את החוק החדש בפלורידה נגד צנזורה ברשתות החברתיות, אותו הוביל ועליו חתם מושל פלורידה רון דה סנטיס, מקורבו של טראמפ. החוק נועד להגביל את כוחן של פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות לצנזר אנשים בכלל ופוליטיקאים בפרט, אבל נתקל באתגרים ומלחמת נגד שמחזירים נציגי ענקיות הטכנולוגיה.

טראמפ כתב תביעה
העמוד הראשון בעתירה של הנשיא הקודם דונלד טראמפ נגד טוויטר | צילום: מסך

כזכור טראמפ, שחשבון הטוויטר היה צינור התקשורת המרכזי שלו עם יותר מ-80 מיליון עוקבים, הושעה מכל הרשתות החברתיות בעקבות המהומה בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר וטענותיו כי בחירות 2020 נגנבו. ההשעיה של הנשיא הזהוב מטוויטר לזמן בלתי מוגבל ארעה ב-8 בינואר, כאשר ראשי טוויטר הודיעה כי "הצעד נועד למנוע סיכון להסתה נוספת לאלימות". טראמפ, שסיים את כהונתו לאחר מכן ב-20 בינואר, תמיד טען להגנתו שהוא הקפיד לקרוא לשמירה על הסדר ולשלום, ושהמהומות החלו בכלל עוד בזמן שהוא נשא נאום בבירה וושינגטון לקהל גדול של תומכים.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, טען לפני הבחירות שנערכו בנובמבר 2020, כי אם טראמפ יפסיד בבחירות הוא כבר לא יהיה מוגן על ידי המדיניות של טוויטר שנותנת יחס מיוחד בפלאטפורמה למנהיגי עולם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות