כלכלה

הטיפ של באפט: כיצד תגדילו את השווי שלכם ב-50%

וורן באפט. תלמדו לתקשר, בלי זה שום יכולת לא באמת שווה

וורן באפט הוא אחד מעשירי העולם, בעל שווי מוערך של יותר מ-100 מיליארד דולר. הוא התפרסם בתור משקיע אגדי, יש אומרים הטוב בעולם בתחום ההשקעות, והמונים בעולם הכלכלי עוקבים אחריו. באפט נודע כאדם חכם מבריק וכריזמטי שכדאי להקשיב לעצה שלו. וכן, יש לו עצה חשוב לדור הצעיר: תתמקדו בללמוד איך לכתוב ולדבר בצורה ברורה.

ביום ב' בשבוע שעבר פירסם מייקל הוד בעמוד הלינקדין שלו, ראיון וידאו מרתק עם באפט. הוד, רק בן 22, הוא כבר סטארט-אפיסט מצליח מאוד. הוד הוא מייסד שותף של הסטארט אפ הקנדי וויס-פלואו VoiceFlow, שמאפשר למשתמשים לעצב, לבנות ולהשיק מיומנויות שונות ל'אלכסה', הרמקול החכם של אמזון, מבלי צורך לדעת תכנות או קידוד.

 

הוד שאל את באפט: "תן לי טיפ אחד. אם אתה מדבר עם אנשים בני 21-22 שמסיימים לימודים, איזה טיפ אחד אתה יכול לתת להם?". באפט השיב: "הדרך האחת הקלה להפוך לשווה לפחות 50% יותר ממה שאתה שווה עכשיו היא לטפח את הכישורים התקשורתיים הכתובים והמילוליים". באפט בן ה-91, שכוחו עוד במותניו, הדגיש: "אם אתה לא מסוגל לתקשר, זה כמו לקרוץ לבחורה בחושך. שום דבר לא קורה. יכול להיות לך כל המוח שבעולם, אבל עליך להיות מסוגל להעביר אותו, וההעברה היא תקשורת".

אתר רשת CNBC דיווח כי באפט והוד שראיין אותו (רק בן 22!) יצעדו ביחד בשבת הקרובה לטקס הגאלה של היכל התהילה הקנדי, והראיון הועלה כקידום לאירוע. באפט סיפר בשנת 2009 בראיון ל-BBC על הניסיון האישי שלו כשאמר: "אני פחדתי לדבר בפני אנשים כשהייתי בתיכון ובמכללה. לא יכלתי לעשות את זה. כלומר הקאתי והכל".

באפט הזכיר כי לקח קורס דיבור בפני קהל במכון דייל קרנגי, ארגון הכשרה למקומות עבודה ופיתוח כישורים מקצועיים שהוקם על ידי הסופר דייל קרנגי. "למעשה במשרד שלי תלויה תעודת ההסמכה הזו ולא אף תעודה אחרת מהמכללה או מהתיכון, והסיבה לכך היא שהתואר מדייל קרנגי שינה את חיי". באפט ממליץ לצעירים: "תשקיעו בעצמכם ובכישורי התקשורת שלכם".

באפט חולק דעה רווחת בקרב יזמים ומשקיעים מצליחים על החשיבות הרבה של תקשורת בין אישית להצלחה. אחד המצליחים שבהם, הבריטי ריצ'רד בראנסון, כתב בבלוג שלו כבר ב-2016: "כיום אם אתה רוצה להצליח כיזם, אתה גם חייב להיות מספר סיפור טוב. כמובן שאין טעם להיות מספר סיפורים טוב אם המוצר או הרעיון שלך דפוק. אבל לא מספיק לייצר מוצר מעולה, עליך להבין כיצד לגרום לאנשים להיחשף אליו ולדעת על כך".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות