פלילי

אנס אחד ביום: עופר צברי – איש הכדורגל שפגע מינית בקטינים

עופר צברי

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה א.נשים.

שם: עופר צברי, מנהלה לשעבר של קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה, בן 54 בעת הרשעתו/

במה הורשע: מעשים מגונים (בקטינים שמלאו להם ארבע עשרה ושטרם מלאו להם שש עשרה תוך ניצול יחסי תלות); גרם מעשה סדום (בקטין שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים); גרם מעשה מגונה (בקטין שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים תוך ניצול יחסי תלות); מעשה מגונה (בקטין שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים תוך ניצול יחסי תלות); התרת נהיגה לקטין ללא רישיון; דין לקוחו של קטין; בריחה ממשמורת חוקית; הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו ונהיגה פזיזה ורשלנית.

צברי הורשע במסגרת הסדר טיעון.

מועד ההרשעה: שנת 2015

מה הוא עשה:

צברי, ששימש כמנהל קבוצת כדורגל של בני נוער, ונודע בקרב השחקנים כ"דמות אב", ביצע עבירות מין רבות בקטינים בני 15-17, בהם מעשים מגונים, מעשי סדום וניצול קטינים לזנות.

הוא ביצע בילדים והנערים את העבירות בהסכמתם, שהושגה תוך ניצול יחסי התלות שלהם בו. בין השאר צברי נגע בנערים, גם באיבריהם האינטימיים, הציע להם עיסויים, התקלח עמם, התפשט בנוכחותם, ישן איתם באותה מיטה כששהו בבתי מלון במסגרת טורנירים, הורה להם לצפות בסרטים פורנוגרפיים בנוכחותו, ביצע בהם מין אוראלי ואילץ אותם לבצעו בו מעשים דומים.

על מנת להתקרב אליהם ולבסס את יחסי התלות ביניהם, הוא התכתב עמם באינטנסיביות בווטסאפ, התכתבויות שבחלקן נשאו אופי מיני או אינטימי. חלקן כללו הצהרות אהבה וסחיטה רגשית ובחלק מהמקרים שאלות בוטות כמו "תגיד אתה חרמן הרבה?" "כמה פעמים ביום אתה מביא ביד?" ועוד. כמו כן, פעל צברי למלא אחר מחסורם של הנערים בקניית בגדים ונעליים ומתן כספים. בנוסף, הסיע אותם לאימונים של הקבוצה, לצפייה במשחקים, למסעדות, לחופשה באילת על חשבונו ועוד. בחלק מן המקרים, התיר צברי לקטינים לנהוג ברכבו או שילם להם שכר עבור עבודה במחסן הכביסה. בדרכים אלו ואחרות, כך על פי כתב האישום, הלך וביסס את תלותם של הקטינים בו, כאדם בעל מעמד והשפעה בעולם הכדורגל, עולם בו שאפו להשתלב, פיתח מעורבות גדולה בחייהם, עזר להם כלכלית בדרכים שונות והפך עבורם לדמות משמעותית.

צברי נעצר בסוף נובמבר 2014 בתום מרדף דרמטי בנתיבי איילון. המרדף החל לאחר ששוטרים הבחינו בצברי ככל הנראה מבצע עבירת מין בקטין שעה שהשניים שהו ברכב. צברי ניסה להימלט מהמקום ובמהלך הבריחה דרס שוטרת.

העונש שקיבל: 5 שנות מאסר בפועל, 3 מאסרים על תנאי, פסילת רישיון נהיגה ופיצוי למתלוננים בסך כולל של 50,000 ₪

מדברי השופטים:

  • השופטים גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד קבעו בהכרעתם כי "במועדים שונים ובהזדמנויות שונות הנאשם ביצע בקטינים עבירות מין, בהסכמתם שהושגה תוך ניצול יחסי התלות של הקטינים בו… בתקופה הרלוונטית לכתב אישום זה, שימש הנאשם מנהל קבוצת הכדורגל של הבוגרים "הפועל פתח תקווה"… מתוקף תפקידו זה, טיפל הנאשם בעניינים האדמיניסטרטיביים של הקבוצה ושימש איש קשר לשחקניה".
  • "הנאשם, מנהל קבוצה בליגת העל כאמור" ציינו השופטים, "הינו דמות מוכרת ומשפיעה בעולם הכדורגל, אשר היתה לו נגישות גם לשחקני קבוצת הנוער ונודע בקרב השחקנים כ"דמות אב", הדואג למחסורם של שחקנים מעוטי יכולת… הנאשם ניצל את פער הגילאים שבינו לבין הקטינים, את היותם מעוטי יכולת ואת חלומם להשתלב בעולם הכדורגל כדי לבצע בהם עבירות מין".
  • באשר להחלטתם לקבל את הסדר הטיעון שנחתם עם צברי ציינו השופטים כי ההחלה נלקחה בין השאר בגלל רצונם "לחסוך את העדתם של המתלוננים ולחסוך מהם את הצורך לפרט בדוכן העדים אודות נסיבות תיק זה".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות