פלילי

שרלי ביטון – הטריד, ביזה והשפיל קטינות ברשת

אנס אחד ביום: אלכסנדר לוז'קין אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: שרלי ביטון, בן 46 בעת הרשעתו

במה הורשע: 18 אישומים של עבירות מין נגד קטינות ברשת, בהן ריבוי עבירות של גרם מעשה אינוס, גרם מעשה סדום, מעשה מגונה בקטינה, הטרדה מינית וסחיטה באיומים.

מועד ההרשעה: שנת 2019

מה הוא עשה:

ביטון ביצע עבירות מין בילדות צעירות, בנות 10-13, אותן הכיר ברשתות החברתיות, לאחר שהתחזה לנער מתבגר. הוא יצר קשר עם הקטינות בהודעות ובצ'אטים בוואטסאפ ובאינסטגרם, ניהל איתן שיחות בעלות אופי מיני וגרם להן לבצע בעצמן מעשים מגונים ועבירות מין נוספות. בין היתר, שלח לקטינות תמונות מיניות שלו, שוחח עמן על תכנים מיניים, הציע להן הצעות מיניות וביקש מהן לשלוח לו תמונות בעלות אופי מיני. חלק מהילדות נענו לבקשותיו ושלחו לו תמונות כשהן ללא בגדים וחלקן אף שלחו לו תמונות כשהן מבצעות מעשים מיניים.

התמונות ששלחו הילדות לביטון נעשו בהתאם להוראות המפורשות שהוא נתן להן, כשבחלק מהמקרים הוא אף איים וסחט אותן לשם ביצוע המעשים. ביטון, שהיה מודע לגילן של הקטינות, ניצל את תמימותן ותלותן, והתבטא כלפיהן בצורה מבזה ומשפילה.

ביטון הורשע על-פי הודאתו בכתב אישום מתוקן המייחס לו 18 אישומים.

העונש שקיבל: 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים לכל אחת מהמתלוננות בסכום שנע בין 6000-25,000 שקלים

מדברי השופטים:

במעמד גזירת העונש כתבו השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש: "בכל המקרים המדובר על הטרדה מינית משמעותית, לכל הפחות, לאור חילופי הדברים הבוטים וההצעות המגונות. בחלק מהמקרים, המעשים כללו גם עבירה של מעשה מגונה, גרם מעשה מגונה או ניסיון לבצע מעשה מגונה – וראו כי כמעט בכולם המדובר בריבוי עבירות כלפי כל קטינה, כלומר – שהמעשים בוצעו לא באופן חד-פעמי אלא המדובר בהתנהלות עבריינית המשתרעת על פני תקופה מסוימת".

עוד הוסיפו השופטים כי "באשר לטענה של הנאשם לפיה יש לשקול את העובדה שהקורבנות ברובן המוחלט כלל לא היו מודעות להיותן קורבנות, עד לאחר שהמאשימה פנתה אליהן – אזי שיש לדחות טענה זו מכל וכל… המעשים היו חמורים מלכתחילה, גם "בזמן אמת", והפגיעה רק התעצמה לאחר חשיפת זהותו של הנאשם "המתחזה". אין בהקשר זה כל רלבנטיות לשאלה אם קטינה בת 11 ראתה עצמה כ"קורבן" אם לאו בעת התרחשות הדברים".

בנוסף, הסבירו השופטים את הצורך בהחמרה בענישה, לשם הרתעת הציבור וקבעו כי "עסקינן בתופעה בזויה, במימדים מדאיגים, המחריפה עם הזמן. נוכח מהות העבירות, נוכח קהל העבריינים "הפוטנציאלים" (ברובם נעדרי עבר פלילי ו"נורמטיבים" מכל בחינה אחרת) ועל מנת להבהיר שעבירות אלו חמורות אף אם בוצעו ללא מגע בין העבריין לקורבנו – יש סיכוי של ממש שהחמרה בעונשו של הנאשם תביא להרתעת הרבים.

"מהות עבירות המין בקטיגוריות השונות נעה על רצף החומרה" הסבירו השופטים, "וברי כי ביצוע של עבירת גרם מעשה אינוס או גרם מעשה סדום כלפי קטינה חמור הוא מביצוע עבירה של הטרדה מינית, ואישומים הכוללים סחיטה באיומים חמורים אף הם מהיבט שונה; ועם זאת – יש הרבה מן המשותף בכל הנוגע לנסיבות הכוללות של ביצוע העבירות, מצד הנאשם, אשר יושב מעברו של המחשב או הטלפון הנייד ומבצע באמצעותם את העבירות כלפי הקטינות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות