פלילי

משה זאדה – מנהל הלהקה שפגע מינית בחניכיו

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: משה זאדה, לשעבר מנהל להקת הזמר "פרחי באר שבע"

במה הורשע: מעשים מגונים בקטינים שטרם מלאו להם 16 שלא בהסכמה, מעשים מגונים בקטין תוך ניצול יחסי תלות ומרות, מעשה סדום, מספר עבירות של גרם מעשה סדום, מספר עבירות של הטרדה מינית, מספר עבירות של הטרדה מינית בקטין שטרם מלאו לו 15 שנים, ניסיון למעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים שלא בהסכמתו והדחה בחקירה.

מועד ההרשעה: שנת 2016

מה הוא עשה:

בעת שעבד כמנהל להקת זמר, שבה היו חברים ילדים ונערים בני 9-14, ביצע זאדה שורה ארוכה של עבירות מין בקטינים. על-פי כתב האישום המקורי, הוא תקף מינית 13 ילדים ונערים, רובם חברי הלהקה, תוך איומים כי יפרסם את מעשיהם. במסגרת הסדר טיעון, הוא הודה והורשע בעבירות מין בשמונה מהם.

זאדה ניהל עם הילדים שיחות בעלות אופי מיני, בוואטסאפ ובעל פה, בכל שעות היום והלילה. הוא שלח להם תכנים מיניים, טקסטים ותמונות, וגרם להם לצלם את איברי המין שלהם, לתעד את עצמם בווידאו בזמן שהם מבצעים בעצמם מעשים מגונים ולשלוח אליו. לעיתים לאחר שכנועים ואיומים.

מנהל הלהקה נהג לקיים חזרות עם הילדים בביתו, כאשר לעיתים היה עורך חזרה עם ילד אחד. באחד המקרים, כשהגיע לביתו אחד הילדים על מנת לערוך חזרות, הוא התפשט מולו וביצע בעצמו מעשים מיניים. בהמשך נגע באבריו האינטימיים של הקטין ואף אילץ את הקטין לגעת בו, עד שהגיע לסיפוקו.

במקרה אחר, ביצע בקטין מין אוראלי, על אף שזה סירב בתחילה והתרצה רק לאחר שכנועים. במקרה אחר ביקש מאחד הילדים לבצע בו מין אוראלי ודרש ממנו שלא לספר על המעשה לחבריו.

לקטין אחר הציע זאדה להגיע לביתו תמורת 400 שקלים. כשהגיע הילד למקום, הוא ביקש ממנו להסיר את בגדיו. בתחילה הקטין סירב, אך לאחר שאיים עליו שיפרסם עליו דברים שנעשו במפגש קודם עמו, הסכים הילד. לאחר מכן, לאחר איומים נוספים, ביצע בו מין אוראלי.

העונש שקיבל: 11 שנים מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי ופיצויים לכל אחד מהמתלוננים בסך 15,000-25,000 שקלים.

 

מדברי השופטים:

  • במעמד גזירת עונשו של זאדה, כתב הרכב השופטים בראשותו של השופטת רויטל יפה-כ"ץ והשופטים אריאל ואגו ויורם צלקובניק: "מעשי הנאשם קשים וחמורים. לאורך פרק זמן של כ-3 שנים, ועד למעצרו, ביצע עבירות מין רבות ומגוונות בשמונה קטינים, אשר היה אחראי עליהם במסגרת להקת זמר שניהל. מדיניות הענישה בעבירות אלו צריכה להיות מחמירה, ולבטא את האינטרס הציבורי שבהרתעת עבריינים פוטנציאליים, כמו גם את הרתעת הנאשם עצמו; ואף את הנזקים המשמעותיים שנגרמו לגופם ונפשם של הקטינים, נפגעי העבירות, כתוצאה ממעשי הנאשם… פעמים רבות הנאשם חילל האוטונומיה של המתלוננים-הקטינים על גופם, ולאור השיטתיות בה פעל, ריבוי העבירות והנפגעים, ניצול יחסי האמון המיוחדים ומשך הזמן בו פעל, מתחייבת ענישה מחמירה".
  • "חומרה יתרה נודעת לעבירות מין המבוצעות בקטינים" הוסיפו השופטים, "המתאפיינות בניצול פערי הכוחות האינהרנטיים בין הקטין לבגיר, ובניצול תמימותו הטבעית של הקטין לסיפוק יצריו של הפוגע. קל וחומר נכונים הדברים, ואף ביתר שאת, כאשר הפוגע הופקד על שמירתם של הקטינים וביצע את מעשיו הסוטים בעיקר בביתו, לשם הגיעו הקטינים כדי לממש רצונם לעשות חיל בתחום המחול והשירה. ידוע, והדברים אינם צריכים ראייה, כי הנזקים הנגרמים מעבירות אלה נוטים להיות חמורים, משום שהעבירות פוגעות בנפשו של הקטין בשלב בו טרם התגבשה אישיותו באופן סופי, ומותירות בו צלקות עמוקות".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות