מדיני

המגזר שלא יודע שובע מצא דרישה חדשה

דתיים בחוף בנתניה. רוצים חוף משותף עם פיקוח על הלבוש

מסתבר שהחופים שמיועדים לדתיים, המעוניינים בהפרדה מוחלטת בין נשים וגברים, לא מספיקים למגזר שאינו מכיר את המילה שובע. כמעט בכל עיר חוף גדולה שבה יש קהילה דתית יש חוף כזה, כולל בתל אביב שבה אחוז חובשי הכיפה הוא זניח.

אלא שבנתניה, עיר עם לא מעט חרדים ודתיים, החוף המופרד אינו מספיק, וכפי שפורסם ב-MYNET נתניה שלשום (ג'), קבוצה של תושבים החלה ביוזמה לגיוס תומכים, כולל עצומה שעליה חתמו כבר מאות אנשים, לטובת יצירת "חוף משפחות" כהגדרתו המכובסת, שמטרתו לאפשר למשפחות דתיות לבלות יחדיו, אך כל זאת בלבוש צנוע.

מה שזה אומר למעשה, הוא הפקעת עוד אחת מתשעת החופים של העיר, שיתנהל למעשה כרגיל, רק יגביל את הנכנסים אליו מבחינת קוד הלבוש.

"יש בנתניה ציבור דתי די רחב, שרוצה לבלות בחוף עם המשפחות שלו", אמר ל-MYNET הרב עידו פכטר, ממובילי היוזמה, "אנחנו לא רוצים הפרדה. יש לנו בעיה שאנחנו לא כל כך מוצאים את עצמנו בחופים המעורבים. בגלל שאנחנו דתיים יש לנו סטנדרטים אחרים של לבוש, גם של גברים וגם של נשים, וזה מה שגורם לנו ולרבים כמונו או לוותר על הבילוי המשפחתי בים, או ללכת פשוט לחופים שהם לא מוכרזים וזה מסוכן".

אלא שהיוזמה הזו, שנמצאת בחיתוליה כאמור, לא באמת מצליחה להסביר מה היא רוצה ואיך דברים יתנהלו אם אכן יקבלו את מה שהם מבקשים. "זה מאוד מסובך להגדיר מה עובר את הגבול", הוסיף דורון ישי, עוד פעיל בעניין, בכתבה שפורסמה במקומון של ידיעות אחרונות. "אני חושב שזה חוף שיגדירו אותו ככה, ואז פשוט אנשים מהציבור הדתי והמסורתי יגיעו אליו. כמו שאתה לא נכנס לאולם קולנוע ואנשים יושבים בביקיני, אני מאמין שזה עניין של לקבוע קוד לבוש".

אלא שהיוזמה הזאת כבר נתקלה בעבר בחומה בעירייה. חבר מועצה כבר ניסה פעם אחת להוביל רעיון דומה, אך נדחה. והאמת שבצדק. אם לחרדים יש נורמות משלהם, לדתיים הלאומיים יש נורמות משלהם, וכל אחד רוצה חוף שיתנהל לפיהם, מדוע זה מונע ממגזרים אחרים, אמתיים או פיקטיביים, לדרוש את אותה הדרישה.

העירייה שומרת את הדלת פתוחה

אם עיריית נתניה, שכרגע לפחות באופן רשמי, אינה שוללת את הרעיון על הסף, תאשר את היוזמה, מה ימנע ממתנגדי החיסונים לבקש חוף רק שלהם בפרדס חנה, כי קשה להלם לראות אנשים עם תו סגול, או שקהילת הלהט"ב תדרוש להשתלט על 20% מהחופים בתל אביב זה חלקם באוכלוסייה כאן ורק שם ירגישו בטוחים מעיניהם החודרות של הפרימיטיביים. וזה עוד לפני הדרישה האפשרית של האזרחים המוסלמים לחופים נפרדים רק עבורם כי, בכל זאת נורמות וכללי לבוש וכאלה.

סגנית ראש העיר טלי מולנר אמנם גם רואיינה לכתבה, וקבעה כי מדובר בבקשה שהעירייה לא תוכל כרגע להיענות לה, אבל בעירייה עצמה כנראה החליטו להשאיר את הדלת פתוחה וכמו תמיד גלגלו אותה אל בג"צ והממשלה. "בימים אלו מבוצעות בעיר נתניה עבודות להקמת שוברי גלים אשר יוצרים אפשרות ליצירת חופים נוספים שניתן להשתמש בהם כחופי רחצה ובהמשך ניתן לייעד אחד מהם לטובת המשפחות דתיות. כל זה בכפוף לכך שמשרד הפנים יאשר תקציב ראוי לשאת בעלות חופי הרחצה, כפי שהוגש על ידינו בג"צ בנושא שיידון בחודש ספטמבר", לשון התגובה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות