משפטי

מכרז השחיתות: החגיגה ברשויות המקומיות נמשכת

משרדי להב 433

אם למישהו היו ציפיות שהמגזר אולי הכי מושחת בשירות הציבורי – הרשויות המקומיות – ישב בשקט בזמן שכולנו מתעסקים בשחיתויות "גדולות" לכאורה כמו אלו של בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן, אז הוא יכול להירגע. גם אם הן לא מדווחות יום יום, הרשויות המקומיות הן כר פורה למעשי שחיתות, שרק לעתים צף מעל לפני השטח.

הבוקר החרא צף, כשראש רשות מקומית בצפון נעצר בצוותא עם בכירים נוספים במועצה, בחשד לשחיתות, במסגרת חקירה במשטרה שאותה מובילה היחידה להב 433. בהודעה שפרסמה הבוקר המשטרה נמסר כי בסך הכל נעצרו שבעה חשודים, אחרי חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים והפכה הבוקר לגלויה. ארבעה חשודים נוספים עוכבו לחקירה.

שוחד בחירות והטיית מכרז

לדברי המשטרה יש בידיה ראיות הקושרות את העצורים לעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות על טוהר הבחירות, עבירות מס ועבירות לפי חוק תכנון ובניה.על פי החשד, ראש הרשות המקומית ביחד עם עובדי ציבור נוספים, קיבלו לכאורה סכומי כסף וטובות הנאה, בתמורה לקידום מועמדותם במכרזים של הרשות המקומית בניגוד לחוק, תוך פגיעה באינטרס הציבורי.

הראיות הקושרות את החשודים למעשים סובבות סביב מכרז אחד גדול שהוציאה הרשות המקומית. על פי החשד בתמורה לאותה זכייה במכרז שולמו כספי שוחד במזומן בסכומים גבוהים מאוד. חשד נוסף הוא שבמהלך מערכת הבחירות שולמו כספים לדמויות מוכרות ביישוב כדי שיפעלו להביא מצביעים לקלפי ולהצביע לראש המועצה שנבחר וכעת חשוד בשוחד.

במהלך המעצרים "נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת", מסרה המשטרה, שפשטה הבוקר על בתי החשודים ומשרדיהם.

החשודים יובאו בהמשך לביהמ"ש להארכת מעצרם.

מחכים לפרקליטות

ובעוד אלו רק מתחילים את דרכם בחדרי החקירות, יש מישהו שעובר שלב – סגן ראש עיריית ראש העין, מיכאל מלמד. אתמול הסתיימה חקירתו ביחידה למאבק בשפיעה כלכלית בלהב 433 ובקרוב ככל הנראה יוגש נגדו כתב אישום בחשד לעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

ואיך לא, גם פה מדובר במכרזים. כאילו אם תעשו בחשבון מכרזים ועוד רשויות מקומיות תקבלו שחיתות. מהראיות שהצטברו עולה החשד כי מלמד פעל תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו, על מנת להשפיע בהטיית מכרז לטובת בעלי אינטרסים, וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה.

במסגרת החקירה שהפכה גלויה ביוני 2020, עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס ועבירות מרמה והפרת אמונים. במהלך החקירה מלמד הורחק מתפקידו בעיריית ראש העין מספר פעמים, לרבות עיסוקיו השונים בתפקידו כסגן ראש העיר.

כאמור עם סיום החקירה, התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות