אקולוגיה וסביבה

בואינג מבטיחה – עידן של מטוסי אנרגיה מתחדשת

מטוסים, אילוסטרציה מטוסים נוחתים וממריאם. תימנע פריסת הרשת ליד שדות תעופה?

יותר ויותר חברות תעופה מבינות את המגמות והטרנדים הבולטים בעולם ומודיעות על כוונתן להפחית את זיהום הסביבה מדלק מטוסים ולעבור בעתיד למנועים שפועלים על אנרגיה מתחדשת, בעיקר חשמל. טוב, מי כמו בעלי מטוסים אמור לדעת לאן הרוח נושבת.

ענקית התעופה האמריקאית חברת בואינג פירסמה השבוע דו"ח הקיימות הראשון בתולדות החברה, ובו היא הדגישה את ההישגים הסביבתיים של החברה השנה. זו הפעם הראשונה שיוצא דו"ח מסוג זה והוא נובע מהקמת ארגון הקיימות בתוך בואינג בספטמבר האחרון 2020, בזמן שיא מגיפת הקורונה שהשביתה את החברה. גוף זה אחראי להיבטים הסביבתיים, החברתיים והממשליים (ESG בראשי תיבות) ולכך שהחברה מתקדמת כדי לעמוד בסטנדרטים הגלובלים בנושאים סביבתיים.

נושא הקיימות מקודם חזק על ידי מחזיקי המניות של בואינג ובעלי העניין בחברה שמודעים להסכם פריז ולשאר התקנות הירוקות שהולכים ותופסים תאוצה בעולם נוכח המאבק בשינוי אקלים והתפיסה הרווחת שפליטת גזי חממה תורמת ישירות להתחממות גלובלית. בואינג איננה היחידה. למעשה היא מייצגת את הזרם המוביל כיום. גם ענקית התעופה האירופית חברת איירבוס, שבוחנת אנרגיות מתחדשות לשימוש במטוסים, קטאר איירווייז, בריטיש איירווייז וחברות תעופה גדולות נוספות שכולן הצהירו על מחויבותן לעמוד ביעדים סביבתיים ולהפחית את רמות הזיהום.

בדו"ח הסביבתי של בואינג צוינו תכניות החברה לעתיד לצמצם את פליטות מזהמות והרי ידוע שדלק מטוסים הוא אחד המזהמים הסביבתיים הגדולה, בטח נוכחות הפעילות הרבה שיש בחברות תעופה, גם אם זו דעכה משמעותית ברמה הגלובלית בתקופת הקורונה.

בין העניינים שבואינג טוענת כי תפעל לקדם – חידוש הצי שלה, יעילות תפעולית ברמת הרשת, אנרגיה מתחדשת וטכנולוגיה מתקדמת בואינג התחייבה לייצר מטוס מסחרי שמתופעל לחלוטין (100%) על ידי אנרגיה מתחדשה עד שנת 2030.

כמו כן, בואינג נכנסה כשותפה לתכנית סביבתית של חברת איתיחאד איירווייז 'אקו-דמונסטרייטור' שבוחנת טכנולוגיות מתחדשות על אחד מ-10 מטוסי הדרימליינר 787 של בואינג. במקביל לכך בואינג ממשיכה לקדם טיסות ניסוי במטוס חשמלי שמתופעל באופן עצמאי באמצעות מחשב, פיתוח של חברת וויסק WISK שפותח במסגרת שותפות של בואינג עם חברת קיטי הוק.

בואינג אף הודיעה בדו"ח היא מתחייבת עד 2030 לקצץ פליטות מזהמות, בפסולת, בשימוש בפניים ובצריכת אנרגיה. בואינג הצהירה שהיא מחויבת באתרי העבודה שלה לפליטה אפסית של מכסות פחמן ולהפחתות של צריכת אנרגיה ב-12%, שימוש מים ב-23%, פסולת מוצקה ב-44% ופסולת מסוכנת ב-34%.

בנוסף לעניינים הסביבתיים ארגון הקיימות של בואינג מתייחס גם לנושאים חברתיים, וכך בדו"ח הופיעה התחייבות של בואינג להמשיך להוציא משימות מיוחדות של אספקה, לרבות אספקת חיסונים לאוכלוסיות ואתרים שנזקקים להן.

עוד בנושאי חברה, בואינג מתחנפת לגורמים הפרוגרסיבים והודיעה שתקים צוות מיוחד לשוויון גזעי שיכלול 20 חברים ו"ייצג נקודות השקפה מגוונות וייתן דגש לכל הקולות בבואינג". בואינג מתחייבת בדו"ח כי תקצה 234 מיליון דולר כתרומה לקהילה לצד 13,400 שותפים קהילתיים שלה ברחבי ארה"ב וכן עובדי החברה יתרמו 250 אלף שעות התנדבות למען הקהילה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות