משפטי

התעללה בפעוטות ויצאה עם שנת מאסר על תנאי בלבד

התעללות בילדים, אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נעה תבור, גזר על אולגה מירושקין, בת 30, הסייעת בגן "הקטנטנים של יעל", שהורשעה בריבוי עבירות של תקיפת סתם, 12 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים של 2,000 שקלים לכל אחד משבעת נפגעי העבירה.

הנאשמת הורשעה על פי הודאתה ובמסגרת הסדר טיעון, בעבירות אלימות שביצעה כלפי פעוטות תוך כדי עבודתה כסייעת בגן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן.

לאחר שכתב האישום תוקן, הודתה הנאשמת והורשעה בריבוי עבירות תקיפה סתם. על פי כתב האישום, בין השאר, במהלך טיול בחצר הגן, תקפה נאשמת ילד שהיה בין שנתיים, בכך שאחזה בו ומשכה אותו בכוח. במקרה אחר היא  תקפה את אותו ילד בכך שמשכה אותו בכוח, ולאחר שנשכב על הרצפה, הרימה אותו בידו והושיבה אותו בחוזקה על כיסא.

בהמשך תקפה ילד אחר, בכך שתפסה אותו בידו, גררה אותו על הרצפה, הרימה אותו בידיה באוויר והושיבה על כיסא בכוח. באותו יום תקפה גם ילד נוסף בכך שמשכה אותו בחוזקה בידו והובילה בכוח. ילדה אחרת היא הטיחה אותה בחוזקה במזרן.

"קיים ערך מחמיר מצטבר לכך שהמעשים נעשו בסביבה שבה נפגעים פעוטות רבים ואין איש מושיע אותם", כתבה השופטת נעה תבור בגזר הדין.  "אלימות שאין ביכולתם של הפעוטות לצפות מתי תופעל נגדם מייצרת פוטנציאל נזק משמעותי לפגיעה בנפשם של פעוטות שהעולם סביבם חסר פשר והגיון. נזק זה מתווסף לנזק של מי שנפגע מאלימות מבלי שיש לו כל יכולת להתמודד איתה, למנוע אותה, לספר עליה ואין לו כל דרך להגן על עצמו מפניה".

במקביל אמרה השוטפת כי יש בגזר הדין גם התחשבות בנאשמת, מפני שהודתה במעשים ויש בכך צעד אמיתי של קבלת אחריות. "הודאתה חסכה צורך בניהול הליך ארוך שהיה מוסיף צער וייסורים להורי הפעוטות. ענישה בדרך של מאסר תפגע פגיעה קשה בנאשמת. מדובר במי שאין בעברה הרשעות ובוודאי שלא מאסרים קודמים ועל כן הקושי הצפוי הוא משמעותי.

גורם נוסף שגרם לשופטת לבחור עונש מהרף הנמוך בכל הקשור להתעללות בפעוטות, הוא ש"הנאשמת היא אמא לפעוט כבן כשנתיים וריצוי מאסר יפגע במשפחתה ובבנה ויהיה קשה עבורה אף יותר בשל הריחוק מבנה. עוד יש לקחת בחשבון את המחיר האישי שכבר שילמה בשל המשפט הציבורי שנערך לה מחוץ לכותלי בית המשפט שהזירה בה הוא מתרחש היא זירה נטולת חמלה".

בסיום ציינה תבור כי "שקלול הנתונים כולם מביא לכך שאגזור על הנאשמת עונש קרוב לתחתית המתחם אך לא בתחתית ממש… לא מצאתי להחמיר בענישה מטעמים של הרתעת הרבים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות