טכנולוגיה

השתיקה סביב פרשת NSO תיגמר בביקור גנץ בצרפת?

בני גנץ שר הביטחון בני גנץ

פה בישראל נזהרו עד עכשיו הקברניטים מלעסוק בפרשת NSO. פה אולי איזה ציטוטון, שם התייחסות חסרת משקל, אבל לא מעבר למס שפתיים. כולם מכירים את האינטרסים של מי שנמצאים כרגע בצמתי קבלת ההחלטות, שחלקם אף ישבו במשרד הביטחון (רה"מ נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן וכמובן השר הנוכחי בני גנץ) והיו מעורבים כך או אחרת בעסקים של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית, שמייצאת את מוצריה, כולל תוכנת פגסוס, רק לפי אישור ממשרד הביטחון.

גם יו"ר האופוזיציה הלוחמני, בנימין נתניהו, לא מנצל את המצב כדי לתקוף את הממשלה. אולי זה בגלל הפרסומים שחלק העסקאות למכירת הסחורה לש NSO נעשו אחרי ביקורים מתוקשרים שלו במדינות שלהן נמכרה התוכנה.

אלא שעושה רושם שהשקט התעשייתי שניסו לייצר הפוליטיקאים הולך להישבר ביממות הקרובות. שר הביטחון גנץ הודיע הבוקר כי יטוס מחר לפגישה (שתואמה מראש) עם שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פארלי לצורך "שיח ביטחוני ואסטרטגי", לפי ההודעה המכובסת של לשכת השר. בשולי ההודעה, כדי לא לצאת שקרן, ציין גנץ שימסור לעמיתתו עדכון בפרשת NSO.

אולי בהודעה של שר הביטחון פרשת NSO היא לא יותר מהערת שוליים, אבל הוא כנראה יודע מה מחכה לו בפריז. כי עם כל הכבוד על המו"מ להסכם גרעין חדש עם איראן ושל בעיות מזרח תיכוניות נפוצות ונפיצות, את צרפת מעניין רק דבר אחד: מה עושים עם החברה הזאת שלכם מהרצליה, שכביכול, קיבלה בקשה משירותי המודיעין של מרוקו לפרוץ למספר הטלפון של הנשיא שלנו.

התקשורת בצרפת עוסקת בנושא ללא הפסקה בעשרת הימים האחרונים, כששניים ממובילי התחקיר – פרובידן סטוריז והעיתון "לה מונד" – שוכנים במדינה. "לה מונד" היה גם זה שפרסם שמספרי הטלפון של מקרון ולמעלה מעשרה שרים בממשלה נמצאו ברשימה שהודלפה, ובה מספרים שמפעילי פגסוס התבקשו לכאורה לפרוץ אליהם. פארלי לא צפויה לעשות לגנץ חיים קלים והיא תדרוש ממנו לא רק תשובות אלא גם מעשים.

הביקור של גנץ בצרפת הולך להיות קצר. המציאות הפוליטית בישראל לא תאפשר לו לבלות יותר מכמה שעות על אדמת אירופה, אבל אחרי הביקור הזה, גם אם ייגמר בחמימות ואהבה מול המצלמות, נוכל להתחיל להבין לאן הפרשה הזאת הולכת. האם ישראל, שאחראית ל-NSO כמו לכל חברה ביטחונית אחרת שלה, משתפת פעולה ומוכנה לייצר שיח עם הנפגעים של פגסוס, או שהמשבר הדיפלומטי כבר נמצא מעבר לפינה

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות