פודקאסטים

"מדוע אנחנו יכולים לקבל ביקורת, והם עסוקים בלהגן על עצמם?"

ביום חמישי האחרון פתחו כ-1,100 פרקליטים ופרקליטות בשביתה. הסיבה: החלטת נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ לאפשר למשפטנים במשרדי הממשלה לגשת למכרזי הפרקליטות ללא ניסיון רלוונטי, בניגוד לעמדת פרקליט המדינה והיועמ"ש. לעניין הזה התייחס אמש עו"ד אייל בסרגליק בפודקאסט 'קצה חוט'.

עו"ד בסרגליק: "אני חושב שהפרקליטות צריכה להיות פתוחה לכולם. גם על השיפוט אמרו בעבר שזה לא טוב לפתוח אותו גם לסנגורים ובסוף אנחנו רואים שסנגורים לפעמים הופכים להיות יותר תביעתיים כשהופכים להיות שופטים, עמדות מתונות יותר, בסופו של דבר זה שינוי נכון וטוב".

ברהנו: "אני הבנתי שפרקליט המדינה החדש כתב מכתב תמיכה בפרקליטים, ולנציבות אומר לחזור בה".

עו"ד בסרגליק: "אתם זוכרים שעד לא מזמן גם אני התמודדתי לתפקיד פרקליט המדינה? קשה למערכת לקבל שינוי והיא לפעמים מגיבה בצורה מאוד אגרסיבית. תראו מה קרה עם גרסטל, תראו מה קורה עכשיו עם רוזן, כמה מנסים לצמצם את הסמכות שלו ומנגד יש הצעת חוק להגדיל את הסמכות שלו כדי שלא יהיה את הבג"ץ שהיה רק לאחרונה. זאת אומרת שיש מאבק אימתני בין מי שדורש ובצדק ביקורת על הפרקליטות, לבין אלה שאומרים שהכל תקין והמערכת נפלאה".

מאור: "רק אתמול הודיעו על התיק של ביטן. למה צריך להחזיק כ"כ הרבה אנשים תלויים באוויר במשך 6 שנים?".

עו"ד בסרגליק: "אתה מתאר את מה שאני חי כל יום. בואו נלך עוד צעד – הרי לא אמרו לחלק ארי מהם שסגרו נגדם את התיק. כל מי שנשחד באזהרה ולא הוגש נגדו כתב אישום, אתם יודעים מתי הוא יגלה שנסגר נגדו התיק? ביום שיעלה בתור עד תביעה. רק כשהסנגור ידרוש".

עו"ד מבסרגליק: "אני יכול להבין בסופו של יום את הפרקליטים, אבל אני לא יכול להבין את התחרות. מדוע אנחנו יכולים לקבל כל ביקורת, והם עסוקים בלהגן על עצמם? המערכת חייבת לעבור שינוי. אני מדבר כל יום עם פרקליטים בכירים והרבה מהם משדרים קול אחר. זאת אומרת שהקול הזה מוסח".

ברהנו: "קשה לי לראות אותך כפרקליט מחוז תל אביב, אתה נחמד מדי".

עו"ד בסרגליק: "בגלל זה כמעט הייתי פרקליט המדינה? אגב תכף היועמ"ש מתפנה אז בוא נראה".

ברהנו: "יש לנו כותרת! אם אני פותח את היומן שלך אני רואה פגישת עבודה עם גדעון סער?".

עו"ד בסרגליק: (צוחק) "הכל יהיה בסדר".

מאור: "מה העמדה הרשמית של לשכת עורכי הדין על שביתת הפרקליטים?".

עו"ד בסרגליק: "עוד אין דעה רשמית. אני גם לא יודע עד כמה הלשכה צריכה להתערב במחאה של הפרקליטות".

מאור: שאלה אחרונה – שומעים קצת דיבורים על חזרה של אפי נוה?".

עו"ד בסרגליק: "אני לא נכנס לזה".

מאור: "זו גם תשובה".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות