כללי

אנס אחד ביום: שאול מנשה – חטף, איים ואנס

אנס אחד ביום: אלכסנדר לוז'קין אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: שאול מנשה, בן 29 בעת ההרשעה, ממושב זוהר בחבל לכיש

במה הורשע: אינוס בנסיבות מחמירות, איומים, הדחה בחקירה, חטיפה, כליאת שווא.

תאריך הרשעה: 25/09/2011

מה הוא עשה: מנשה אנס צעירה בת 19 שהגיעה לבקר מכר במושב, אותה לטענתו התנדב לאסוף מצומת סמוך. בדרך הוא סטה לשביל צדדי ונכנס לחורשה מבודדת ואנס אותה באכזריות.

על פי כתב האישום, מנשה ניסה לשדל את הצעירה וכשזו לא נעתרה החל לפעול כלפיה באלימות במושב הקדמי של הרכב. היא סירבה בתקיפות, דרשה ממנו שיפסיק  ואף סטרה לו. כשרצתה לצאת מן הרכב, הוא לקח את הטלפון הנייד שלה, נעל את חלונות הרכב וסגר אותו.

לאחר מכן השליך אותה באלימות למושב האחורי, חנק אותה וביצע בה את זממו, תוך שהוא מאיים לפגוע בה באופן קשה עוד יותר. לאחר מכן, הסיע אותה למושב והזהיר אותה כי אם תתלונן, ירצח אותה.

העונש שקיבל: שמונה שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים + 50 אלף שקלים פיצויים לקורבן

ציטוט שופט/ת:

  • בית המשפט ציין, כי נסיבות האינוס מצויות "במדרג חומרה גבוה", משהמערער ניצל את אמונה של המתלוננת כי יביאה למחוז חפצה ואת חוסר האונים שבו היתה נתונה. הודגש, כי לפגיעה הפיזית נלוותה פגיעה קשה שהובילה, כעולה מתסקיר הקורבן, לפגיעה נפשית ארוכת טווח, שהביאה לערעור מוחלט של אמון המתלוננת בעצמה ובזולת. צוין, כי המתלוננת מצאה עצמה "מושפלת ומבוזה, לאחר שהבינה, בדיעבד, כי 'הועברה' לידי נאשם – מידי ידידה, בן המושב, ש'נעלם' מהמקום – והיא שימשה לנאשם כטרף מיני מיועד. "חומרת העבירה ועוצמת הפגיעה במתלוננת, מחייבים העברת מסר חד משמעי בדרך של הטלת ענישה ממשית וקשה"
  • השופטים הדגישו בגזר הדין את הפגיעה החמורה שנגרמה לצעירה, שהייתה בת 19 בעת האירוע, ואת העובדה כי היא עדיין סובלת סבל נפשי גם שנתיים אחריו
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות