משפטי

האימאם של לוד המליץ לדקור ולשרוף שוטרים בעודם בחיים

שוטרים בלוד במהלך המבצע. האימאם קרא לפגיעה פיזית בהם

אומרים שאנשי הדת אמורים להיות אנשי שלום, אך מסתבר שבעולם המודרני התפקידים משתנים ואנשי הדת הופכים למסיתים ומחוללי המהומות הכי פעילים ומסוכנים. גם הצד שלנו לא נקי, עם ההסתה המרומזת של הרבנים נגד ממשלת השינוי, אלא שבצד המוסלמי, בטח בתחומי הקו הירוק, עושה רושם שהמצב הרבה הרבה יותר קשה.

לפנות בוקר עצרה המשטרה את האימאם יוסוף אל-באז מלוד, לאחר שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו סצנה של רצח שוטרים מסרט קולנוע והוסיף את הכיתוב "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק", כשהוא קורא לכאורה לפגיעה בשוטרים.

בפוסט מסרט האימה "וולף קריק" ששיתף אל-באז, נראה אדם דוקר שני שוטרים ושורף אותם בעודם בחיים. הבוקר הוא כבר  נחקר במשרדי היאחב"ל, ובמשטרה אמרו כי בכוונתם להביאו במהלך היום לבית המשפט, לדיון הארכת מעצר. הסעיפים בהם הוא צפוי להיות מואשם הם הסתה לאלימות, טרור ואיומים.

העיר לוד, שבמה כאמור משמש אל-באז כאימאם, היוותה את מוקד המהומות הראשי והמדמם מכולם בערים המעורבות במהלך מבצע שומר חומות. גם במהלכו נשמעו קריאות רבות נגד דבריו של אל-באז, שהסית לאלימות ולא ניסה כלל להסתיר את טינתו כלפי המשטרה ואת הקריאות שלו לפגוע בשוטרים חזרה.

המעצר הנוכחי הוא השלישי של אל-באז בעקבות דברים שאמר בצורה כזו או אחרת. ייתכן כי בפרקליטות בחרו לנהוג כלפיו ביד רכה בעבר בגלל המצב הרגיש, אך כשמדובר במשהו שנראה כהרגל ולא כאירוע חד פעמי, יהיה קשה מאוד להבליג שוב.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות