כללי

צפו: אסקוט בכפר זרזיר – מרוץ סוסים פיראטי הופסק על ידי המשטרה

מירוצי סוסים בעולם הם תעשיית ענק, המגלגלת מיליארדים של דולרים בתחרויות עצמן ובהימורים הנלווים אליהן. למרות נסיונות שונים בעבר, הענף לא הפך למקצועני בישראל, וגם ההימורים עליו – בין אם מרוצים בארץ או בחו"ל – נותרו שוליים. עם זאת, היכן שיש ביקוש וצורך יהיה מי שיספק אותו, וכך מתגלים מדי פעם מירוצי סוסים מחתרתיים לצורך הימורים.

כך היה גם בסוף השבוע האחרון, כאשר שוטרי משטרת מרחב עמקים תפסו מרוץ סוסים בלתי חוקי שכזה, שעל פי החשד התקיים למטרת הימורים.
השוטרים, שעסקו בפעילות שגרתית באזור שמשית וגבעת אלה, הבחינו בעשרות כלי רכב שחנו בשטח פתוח ליד הכפר זרזיר. השוטרים הופתעו לגלות שהרכבים לא הגיעו לטיול שבת – אלא כדי להשתתף בהימורים על תוצאות מרוץ סוסים בהשתתפות עשרות אנשים. בין היתר, מצאו השוטרים במקום גביעים מוכנים עבור הזוכים בתחרות, ודוכני מכר שפעלו באופן לא חוקי.

השוטרים הפסיקו את המרוץ ועיכבו לחקירה את מארגן האירוע, תושב זרזיר (60), כשבסיום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים ולאחר הפקדה כספית של כ-5,000 ש"ח.

על פי עמותת אנימלס (לשעבר אנונימוס), מדובר בתעשייה מכאיבה של ממש, כאשר הסוס נסחט עד קצה גבול יכולתו, דבר הפוגע בו בריאותית במגוון של דרכים. עוד מציינים גורמי האכיפה כי לתופעת ההימורים הבלתי חוקיים כולה השפעות שליליות רבות. בין היתר כניסה לחובות והתמוטטות כלכלית והרס משפחות, הלוואות בשוק האפור וצבירת הון שחור על ידי עבריינים, התומך בפעילות עבריינית אחרת.

"מרוץ סוסים בלתי חוקי, בצורה שאינה מפוקחת ושמתבצע על ידי גורמים בלתי מוסמכים לכך גורם לסבל, פציעות ואף למוות של סוסי המרוץ שלעיתים מוחזקים בתנאים קשים", אמרו השבוע במשטרת העמקים. "משטרת ישראל תמשיך ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה במאבק כנגד פעילות עבריינית של הימורים בלתי חוקיים,רואה בחומרה התעללות בבעלי חיים ותמשיך לפעול כנגד תופעת מרוצי הסוסים וההימורים הבלתי חוקיים".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות