כללי, משפטי

הכת, הקמפיין וההכפשות: מי מנסה להחיות את פרשת אורי דניאל?

האתר נגד עו"ד דניאל

בחודש האחרון עלה לאוויר אתר בשם uri-daniel.com. עבור רובנו השם הזה לא אומר דבר, עבור המעורבים בפרשה שהסעירה את הסצנה המשפטית וסוקרה בהרחבה בכל אמצעי התקשורת, מדובר בפתיחת פצע ישן.

תחת הדומיין uri-daniel.com, מנסה מישהו לא מוכר להעיר מחדש את הפרשה מהעשור הקודם שעירבה את כל מה שהעיתונות אוהבת. עו"ד מצליח, כת מסתורית, טענות על אונס ומשפט ארוך שבסופו, ב-2016, יצא עו"ד אורי דניאל נקי וזך כשלג עם פיצויים של מאות אלפי שקלים.

אלא שיש מי שכנראה לא שכח ולא סלח, ועכשיו מתחיל לנקום. מלבד האתר, שהדומיין שלו נרכש על ידי חברה גרמנית והוא יושב על שרתים בבלגיה, נפתח גם עמוד אינסטגרם פוגעני, שמעלה תמונות ו"סיפורים", שכולם מתייחסים לסיפורים מעברו שלא קשורים לעבירות מין לכאורה.

אבל בשביל להבין למי יש אינטרס להזיק לעו"ד דניאל, צריך לחזור להתחלה של הפרשה הסבוכה הזו. דניאל, עו"ד מצליח, היה חבר בקבוצה סגורה ללימודי פילוסופיה כפי שהוגדרה בלשון המכובסת של בית המשפט העליון. בלשון לא מהוקצעת – מדובר בכת רוחנית. בשלב מסוים התגלע סכסוך בין דניאל לבין מנהיגת הכת ובן זוגה.

הסכסוך הסלים והגיע לידי כך שחלק מחברות הכת החליטו להגיש נגד אורי תלונות בגין מעשי אונס שאירעו לטענתן שנים רבות קודם לכן. בנוסף, חלקן שכרו את שירותיו של מוטי מורל היועץ האסטרטגי המנוח וזאת במטרה לנהל קמפיין שישחיר את שמו של דניאל.

מורל הגדיל לעשות וחיבר מסמך ביחד עם עו"ד רוני סדבוניק-אלוני שבו פורטה האסטרטגיה כיצד להשחיר את שמו של דניאל, חלקים מהמסך פורסמו בזמנו בגלובס ומהמסמך עולה התמונה לפיה במשרד יחסי הציבור ניסו לארגן קמפיין שלם נגד דניאל.

ואם לא די בכך, חלק מהתלוננות אף הגישו תביעות אזרחיות נגד דניאל לביהמ"ש המחוזי בת"א. בית המשפט דחה את תביעותיהן הנזיקיות של אותן מתלוננות לאחר שמצא כי מדובר בתלונות שווא שהוגשו בכוונת זדון ותוך הוצאת לשון הרע. דניאל, מצידו הגיש נגד מתלוננות השווא תביעה שכנגד והן חויבו בתשלום פיצויים לטובתו של דניאל .

לבסוף התיק הסבוך התגלגל לפתחו של בית המשפט העליון שפסק כי על מתלונות השווא  לפצות את עו"ד אורי דניאל ב־550 אלף שקל לאחר שקבע שהן העלילו על דניאל עלילת שווא של מעשי אונס.

חשבון האינסטגרם המכפיש
חשבון האינסטגרם המכפיש | צילום מסך

פסק הדין של העליון דן בהרחבה בהתנהלות עורכת הדין של הנשים, עו"ד רוני אלוני סדובניק וביחצן ששכרו, מוטי מורל, שהתווה עבור הנשים קמפיין ציבורי להשחרתו של עו"ד דניאל.

"הטרמינולוגיה שבה נעשה שימוש במסמכים זועקת כי מטרת התכנית היא זדונית ופסולה מעיקרה", קבעו השופטים, "העיניים מסרבות להאמין כי תכנית מעין זו נערכה בתכנון מחושב והועלתה על הכתב, כאילו מדובר בעוד אחת מני פעולות רבות שמשרד יחסי ציבור מתכנן ומבצע עבור לקוחותיו".

כאמור, הפרשה הסתיימה עם מתן פסק הדין של בית המשפט העליון ועכשיו השאלה שנותרה פתחוה היא מי מנסה להחיות את הפרשה הזאת מחדש?

"יש צו שאוסר על האנשים האלה להטריד אותי וזו עבירה פלילית, אבל לא הראשונה שהם עושים את זה", אמר עו"ד דניאל בתגובה לזצ . "מבחינתי הכל נאמר בפסק הדין של בית המשפט העליון שם נאמר באופן מפורש שמדובר בכת עבריינית שניסתה לטפול עליי סיפורים ומנסה גם כעת".

לשאלתנו מי עומד מאחורי הבלוג, אמר דניאל כי הוא אינו יודע מי הם, אך לדבריו חברי הכת ברחו מהארץ. כאשר סיפרתי לו שיש סרטון בבלוג שבו הוא נראה הולך ברמת השרון, הוא אמר: "כנראה יש להם חיילים בארץ". לשאלתנו מה הוא מתכוון לעשות עם זה הוא, אמר שעוד אינו יודע.

עו"ד הדין רוני אלוני-סדובניק, שהיתה שותפתו של מורל במהלך היח"צ, בחרה שלא להגיב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות