משפטי

גבר מכה את אשתו בפעם השנייה? השופט קלייטמן לא מתרגש

ככה אי אפשר לנצח מלחמה. והפעם אנחנו לא מדברים על המלחמה בחמאס, בשחיתות או בגזענות המתפשטת. הפעם אנחנו מדברים על המלחמה באלימות נגד נשים.

לכאורה כל המערכות מגויסות למיגור התופעה. מעודדים נשים להתלונן, המשטרה עוצרת גברים אלימים, התודעה הציבורית לתופעת האלימות במשפחה עולה ונדמה שכולם מבינים שיש פה משהו שצריך לטפל בו. ושאכן מטפלים.

ואז אנחנו שומעים על עוד מקרה שבו גבר תוקף יוצא עם עונש לא פחות ממגוחך, באמתלה כזו או אחרת. שוב גבר מכה את אשתו, שוב האישה מזמינה משטרה ושוב התהליך מסתיים בכך שבית המשפט מפרגן לתוקף האלים בעונש מקל בצורה בלתי מתקבלת על הדעת.

והפעם – שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, דרור קלייטמן, שהסתפק בעונש של שלושה חודשי עבודות שירות, לגבר שהורשע, על בסיס הודאתו, שתקף את אשתו באלימות קשה. בפעם השנייה.

על פי המתואר בכתב האישום, בין בני הזוג, שהיו נשואים זה לזו 15 שנים, התגלע ויכוח. הגבר, שהיה תחת השפעת אלכוהול, חנק את אשתו, נתן לה אגרוף בפנים וגרם לה לחבלה של ממש. לבסוף השתחררה האישה מאחיזת בעלה והזמינה משטרה למקום. הסיבה לטענת הגבר התוקף: הוא חש בושה נוכח התנהלות אשתו שהתווכחה עם השכנים. האיש הביע צער על מעשיו והבנה על כך שפגע בה אך מאידך סירב לקבל טיפול, למרות הערכת שירות המבחן שלפיה הוא נזקק להליך שכזה. אז גם לא בלתי-סביר להניח שזה עלול לקרות שוב.

אבל, כבוד השופט בחר "לשקול את נסיבות חייו הקשות", כך בלשונו, וטען "שהענישה תהיה ברף שאינו גבוה".

"שקלתי מן הצד האחד, את העובדה כי הנאשם הועמד לדין כבר בעבר בגין עבירת אלימות נגד אותה מתלוננת", כתב השופט בגזר הדין והוסיף כי "לחובתו של הנאשם אף זקפתי את חוסר נכונותו להשתלב בהליך טיפולי, למרות הערכת שירות המבחן כי הוא נזקק להליך שכזה וכן את המלצת שירות המבחן להטלת עונש מוחשי שיחדד לו את גבולות החוק. מן הצד השני, שקלתי את עמדת המתלוננת ואת התקופה הארוכה בה מצוי הנאשם במעצר בית מלא ומוחלט וכן את נסיבות חייו הקשות של הנאשם כפי שפורטו בתסקיר שירות המבחן. לנוכח האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי לא ניתן להסתפק בענישה צופה פני עתיד, אולם הענישה תהיה ברף שאינו גבוה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות