משפטי

המשפט החוזר של זדורוב: קרבצ'נקו לא תזומן לעדות מוקדמת

רומן זדורוב בדיון על הערעור בעליון (ארכיון) רומן זדורוב בדיון על הערעור בעליון (ארכיון)

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי נצרת, בראשות אב בית הדין, השופט אשר קולה, לא קיבלו את בקשת פרקליטי רומן זדורוב לגבות מאולה קרבצ'נקו עדות מוקדמת בתיק רצח תאיר ראדה ולאסור על יציאתה מהארץ.

"לא במשפטה של אולה עסקינן", ציינו בהחלטתם, "אין להתיר מצב בו השימוש בדוקטרינה של עדות מוקדמת יהווה כלי לשכנוע הפרקליטות, שלא להמשיך בהליך נגד המבקש".

כזכור, זדורוב עומד בפני משפט חוזר והגיש בקשה להעיד את אולה קרבצ'נקו, ששמה נקשר ברצח, עדות מוקדמת בטרם יחלו הדיונים במשפט, הצפוי להתחיל אחרי הפגרה בחודש אוקטובר הקרוב. זאת במקביל לבקשה לאסור את יציאתה של קרבצ'נקו מהארץ.

השופטים כאמור קבעו כי אין די בטענות ההגנה כדי להורות על עדותה המוקדמת של קרבצ'נקו והמצב בו השימוש בדוקטרינה של עדות מוקדמת יהווה כלי לשכנוע הפרקליטות, שלא להמשיך בהליך נגד זדורוב וזוהי לא מטרתה של עדות מוקדמת.

"בשלב זה היא אכן מוקדמת כפשוטו של לשון כשם שגם הבקשה מוקדמת. מוקדמת על שום, שטרם הובהרה עמדת הפרקליטות אשר להמשך ההליכים נגד המבקש. מוקדמת על שום, שטרם בוררו הראיות נגד המבקש. מוקדמת על שום, שיכול וכמובן שאיננו רומזים דבר, שיש בראיות החדשות שבגינן הוחלט על קיומו של משפט חוזר, כדי לעורר ספק סביר באשמתו של המבקש. מוקדמת על שום, שאין כל סיבה עתה להקדים את המאוחר, ולחשוף את אולה על מחלת הנפש שלה לעדות מוקדמת, שיכול ולא תבוא כלל לעולם", נכתב על ידי השופטים.

"מוקדמת על שום, שהבסיס להעדתה של אולה, הוא עדותם של האחרים, המפלילים אותה (בכפוף לכך שמדובר בעדויות קבילות כמובן)  ומשכך יש לשמוע אותם ולקבוע אמינותם, טרם שתיאלץ עולה עצמה לעלות על דוכן העדים, על כל המשתמע מכך לגביה. מוקדמת על שום, שיכול וימצא שבית המשפט – ושוב איננו רומזים לכך – כלל אינו מאמין או מקבל את עדות א"ח, והעדים האחרים ששמעו מכלי שני או שלישי על התוודותה של אולה כביכול ברצח.

"מוקדמת על שום, שבית המשפט לא נחשף לכלל הראיות שבתיק ואינו יכול עתה, להביע דעתו, האם עדותה של אולה ו/או אוסף הטיעונים מכוחם מבקשים לקשור את אולה לפרשתינו, רלוונטיים לבירור אשמו של המשיב. מוקדמת על שום ,שיכול ודווקא הפרקליטות תבקש לזמנה כעדת תביעה".

השופטים, שדחו גם את הבקשה לאסור עליה לצאת מהארץ, הוסיפו כי לא מדובר בחריג שבחריגים המאפשר זימונו של עד הגנה בעדות מוקדמת, טרם שסיימה המאשימה, כדרכו של עולם, את הבאת ראיותיה.

"בכל הכבוד הראוי, אולה אינה נאשמת, אין כל סיבה לפגוע בחירותה ובקשר שלה עם בני משפחתה שבאוקראינה. יתר על כן, אולה הוכיחה במעשיה ובהתנהגותה עד כה, שאין היא חוששת להתייצב ובפנים גלויות ולעמוד על חפותה, עד כמה שהיא נצרכת לכך. אולה לא נמלטה מן הארץ וגם כששהתה בחו"ל, חזרה לארץ, וכמפורט היא אף מתכוונת להציג בארץ תערוכה במהלך חודש אוקטובר", סיכמו השופטים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות